Site Meter

En februarionsdag i Stockholm 2010


Statyn av Gustav Vasa som står framför Riddarhuset var den första offentliga staty som restes i Sverige, året var 1773.
Skapare av statyn var den franske bildhuggaren P H l´Archeveque.



Det blev lunch i Wrangelska palatset på Riddarholmen där Svea hovrätt håller till. Lunchkompis var syster som jobbar på ön. Bilden är från förra vintern, idag var det betydligt mer snö på platsen.


Riddarhuset


Lejonbacken



Undrar vad det kostade Grand Hotel att byta det här lysröret?



Bengt Elde. Konstnär? Nej...tavelmålare!


Under Centralbron mot Vasabron



Den bleka februarisolen värmde en liten aning...eller så var det bara inbillning.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Riktigt fina foton och ett härligt väder!

2010-02-14 @ 20:26:08
Postat av: annika Christensen

Hej!



Saknar verkligen promenaderna i STockholm.

Kul att se.

Jag bodde bla söder.

Var tid har sitt....

Såg dig på Tv i all hast - tror jag.???

Ha en skön kväll

Kramisar

Annikaa

2010-02-14 @ 20:39:05
URL: http://naturligating
Postat av: Trädgårdstoken

Jättefina bilder! Stockholm är vackert. Det var lika fint väder i torsdags då jag hängde utanpå Globen och såg Stockholm från ovan. ;-)



/ Mia

2010-02-14 @ 20:57:33
URL: http://www.tradgardstoken.se
Postat av: Staffan H

Jättefina bilder!

2010-02-15 @ 10:52:31
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Marie Carlqvist

Sällan har jag sett så mycket blå himmel. Jag tror vintern retas med mig så att jag ska längta extra mycket efter vår och grönska. Jag tror att jag faktiskt missade den dagen du dokumenterat. Kanske var jag i Frankfurt då. Där var det snöstorm och iskallt. Skönt att få åka söderöver lite så där mitt i vintern.

2010-02-15 @ 12:01:55
URL: http://mariecarlqvist.blogspot.com
Postat av: Anita

Det finns vårkänning i dina bilder. Ljuset i februari är speciellt och skiljer sig från januariljuset. Januaris skuggor i snön är stålblå medan februaris är ljuvt isblå. Om snön fortfarande ligger kvar i mars (vilket vi hoppas den inte gör) så färgar trädens soldränkta grenar skuggorna rosablå.



Tack för vackra bilder från en vacker dag i Stockholm!

2010-02-15 @ 18:21:02
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mariana: En fin dag var det.



annika Christensen: På TV i en hast ja...



Trädgårdstoken: Aha...så du har åkt mini-globen? Tänkte föra det i vår eller i sommar.



Staffan H: Vi har en vacker stad att fota Staffan!



Marie Carlqvist: Onsdag den 10 februari sken solen i Stockholm.



Anita: Ja nu börjar ljuset bli fint och fåglarna sjunger vilt i träden. Den är på gång snart...våren!

2010-02-15 @ 20:55:59
Postat av: Diana Lovatt

Vart ligger tavelmåleri butiken?

2010-02-20 @ 17:33:23
URL: http://dianastradgard.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Diana: Korsningen Drottninggatan-Jakobsgatan.

2010-02-20 @ 18:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0