Site Meter

Vila



Tidigt på morgonen när jag gick från mitt rum upp mot slottet, flög en flock kanadagäss tutande över mig och igår kväll gick skördetröskan på åkrarna här. Vi är inne i skördetid.
Det som blommade vackert tidigare har nu nått målet att mogna och sätta frö. Då är det dags för slottsträdgårdsmästaren att vila en stund. Nu får parken klara sig utan mig i två veckor. Nu ser slottsparken prydlig ut och jag kan med gott samvete släppa in mina arbetskamrater som återvänder från semestern på måndag och alla gäster som får äran att vistas här. Att gräset som jag klippte i tisdags är högt igen kan jag inte göra något åt. Nu överlämnar jag gräsklippningen till en utvilad J.

På söndag ska jag se Winnerbäck, Zelmani och Laleh på Långholmen och på måndag drar jag ner till Österlen. Jag tar med datorn men jag vet inte om jag kommer att roadblogga den här gången. Känns inte så nu.
Jag önskar alla mina arbetskamrater välkomna tillbaka till slottet igen och jag är övertygad om att ni varit nöjda med sommarvädret.
Min kropp börjar nu ställa in sig på vila...så nu vilar jag ett tag!
Ha det gott alla ni som besöker den här bloggen!

Och ni följer väl listan med vem som blir världens bästa fotbollsspelare? Det kommer till en spelare varje dag. Kolla här.






Måne över Haväng

Kommentarer
Postat av: LillaB

Önskar dig en riktigt skön semester!

2010-08-06 @ 08:23:44
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Torprosen

Ha en riktigt skön och avslappnande semester...själv börjar jag precis som dina arbetskamrater att jobba på måndag....önskar att det var jag som drog iväg till Österlen....men skall inte klaga,det har varit en fin ledighet!Kramar från Torprosen

2010-08-06 @ 08:51:29
URL: http://www.torprosen.blogspot.com
Postat av: Kalle

Passa på att vila nu. Och hör sen!!!

2010-08-06 @ 09:27:52
Postat av: Mariana

Ha en skön semester.

M&B

2010-08-06 @ 09:59:11
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Anita K.

Ha en fin ferie! :)

Postat av: Ruben

Ha det soligt, gott och vilsamt på semestern. Blir det månne ett lika fantastiskt inlägg från Österlen som det blev förra året?!!! Självklart blir det det!!

/Ruben

2010-08-06 @ 14:46:31
URL: http://Http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Vila men framför allt ha kul på din efterlängtade semester. Vi "hörs/syns" när du har lust.

2010-08-06 @ 16:29:33
Postat av: Anonym

Gillar den översta bilden med grepen/spaden!

Kerstin

2010-08-06 @ 18:15:20
Postat av: Pia

Hoppas att du får en riktigt skön och avkopplande semester!

2010-08-06 @ 18:29:42
Postat av: Annelie

Av hela mitt hjärta önskar jag Dig en alldeles makalöst underbar semester.

Saknar Du en speciell plats att besöka i Skåne är mitt tips: Brofästet vid Lernacken (straxt utanför Malmö) en mycket tidig morgon, långpromenad.

2010-08-06 @ 20:19:10
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla. Ja nu ska jag vila och bara göra sånt som jag tycker om.

2010-08-07 @ 09:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0