Site Meter

Jag lottar ut Göteborgpass

Jag tänkte lotta ut 4 st. Göteborgpass här på bloggen. Två vinnare får två pass var.
Passen gäller i 48 timmar och är värda 390 kr st.
Det är  Göteborg och company som bett mig att lotta ut dessa biljetter...och vad gör man inte för Göteborg!

Vad ska man då göra för att vara med i lottningen? Jo jag tänkte att ni skulle berätta om er bästa semesterresa i en kommentar i det här inlägget.
Jag drar två vinnare av de kommentarer som kommer in. Dragningen är som vanligt sjukligt noggrann och rättvis och sker på söndag kväll.
Lycka till alla som besöker bloggen och vi ses i Göteborg i sommar!
_____________________________________________________________________________________

Passet gäller bl.a. som inträde till:
Trädgårdsföreningen mitt i stan
Botaniska Trädgården
Gunnebo Slott och trädgårdar
med både park och slottsmiljö.

Utöver det ingår det en mängd upplevelser, bland annat fri entré till Liseberg, Universeum, Ostindiefararen Götheborg, Nya Älvsborgs fästning, Aeroseum, sightseeingrundtur med Paddanbåtarna.

Den stora och vackra Slottsskogen finns också, men den är öppen för alla och kräver inget pass att besöka, men är ändå en fin bonus.  I passet ingår även fri parkering, kollektivtrafik och fina rabatter i utvalda butiker. Du får även gratis resa med flygbussarna från flygplatsen. Även resa med Stena Line till Danmark ingår.

Botaniska trädgården

Trädgårdsföreningen

Liseberg

Universeum

Postat av: Fundera grönt

hahaha ja, vad gör man inte för Göteborg? :)

Lycka till alla!

Var just på Liseberg. Spännande ödsligt... Nästa vecka börjar vi bygga inför Lisebergs trädgårdsdagar.

Ha det fint

Nanna

2010-04-28 @ 12:45:35
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Hm, jag känner att jag måste åtminstonde måste försöka mig på den här tävlingen! År och dagar sedan jag var i Göteborg.

Min bästa semesterresa var en resa till USA sommaren 2006. Jag hälsade på min faster i 3 veckor som bodde där då. Jag var 16 år då och flög helt själv, med byte i Amsterdam, till Detroit, MI.

Min faster och hennes man bodde fyra mil utanför Detroit i Novi, en pittoresk och typisk ”American-smalltown”.

Under de här tre veckorna så bilade vi runt i Michigan och bodde på billiga, ”Norman Bates-motell” med donuts och kaffe till frukost. Michigan är otroligt fint med många mysiga kuststäder och fina fyrar. Det är inte för inte som Michigan kallas ”The Great Lake State”.

I en liten ort, Manistee, bodde vi på ett något nergånget motell precis vid stranden. Dock blev inte läget det största plusset. Min faster fick en säng som var kopplad till en liten låda på väggen. På lådan stod det ”Bed massage” Om man stoppade i en quarter i lådan så vibrerade sängen i en kvart! Min faster matade i 15 quarters och sov gott hela natten! Haha.

Vi åkte också ner till grannstaten Ohio. Där var vi en hel dag på världens största nöjespark (räknat efter antal attraktioner) Det var 40 grader varmt med enorm luftfuktighet. När man stod och väntade i kön till attraktionerna så fanns det flera fläktar som hade en vattenpump kopplad till sig och sprutade ut en dimma av kallt vatten på alla som väntade!

För att sammanfatta var resan ett minne för livet och det var jättekul att åka ”ut på landet” istället för till en storstad!

2010-04-28 @ 13:24:01
Postat av: Skaffaren

Den semester som har gett mig mest var när jag tågluffade i Europa 1977. Bagaget bestod av en konsumkasse med det nödvändigaste i, jag gillar att resa med lätt bagage.

Boendet skulle vara så billigt som möjligt så det blev glädjekvarteren i Barcelona, Terminus i Sitges,

gratis logi i Benidorm, stranden i Monaco, hamnkvarteren i Marseille med flera obskyra ställen. Jag hade en liten kamera med mig, jag borde kanske leta reda på bilderna?

2010-04-28 @ 16:32:05
URL: http://skaffaren.blogspot.com/
Postat av: Carina

Efter att ha varit fattig ensamstående mamma utan ekonomi till semestrar blev det till slut råd med en liten en. Berättade inte för barnen vart vi skulle. Efter att ha rest med tåg och buss kom vi till St. Olof på Österlen och dressinen jag hyrt. Jubel!!! Vi satte fart och cyklade iväg till vårt mål, en härlig skånegård i en dalsänga i skogen. Vi fick kvällsmat och packade upp. Efter kvällsdopp i Gyllebosjön och en skön natts sömn blev det dressinen tillbaks till start. Där blev det fortsatt resa med ånglok till Brösarp och sen buss till Simrishamn för middag och glass innan bussresan tillbaks hem. Trötta, efter två intensiva dagar med mycket tillsammanstid och en mängd natur upplevelser, hade vi äntligen fått vår semesterresa.

2010-04-28 @ 16:43:19
Postat av: Catarina

Åhhhh Göteborg, det var länge sen!

Än så länge får nog vår semestervecka i Lilla Vik gällande för den bästa hittills.

Tänk dig, en hel vecka med sol, golf god mat och helt underbara utflykter på Österlen.Vi hyrde en av semesterhusen på golfbanan i Lilla Vik och hade en så grym tur med vädret. Vi spelade golf i Lilla Vik, Djupa Dal och i Abbekås. Vi varvade detta med underbara trädgårds- och mat-utflykter.

Verkligen något jag kan rekommendera.

Med lite tur, kanske vi kan ta en tripp till Göteborg i sommar. Ha de gott. Catarina

2010-04-28 @ 16:51:57
URL: http://catspassions.blogspot.com/
Postat av: Sari

Den resan som jag alltid kommer tillbaka till är när jag bilade runt en Tysklandskarta med min bror. Jag hade en karta över Tyskland som var 1,5 meter x 1 meter stor. Den vek vi upp och började köra! Vi åkte ner genom Tyskland i min pyttelilla rosa Volkswagen Polo, stannade i fantastiska Tyska städer med korsvirkeshus och gamla kvarnar och gigantiska blomlådor som svämmade över av klarröda hängpelagoner och intensivt blå lobelia. Vi stannade i Munchen och drack öl på Hofbrauhaus och lyssnade på genuin humpapumpa-musik, tältade på en regnig camping utanför Wien och klättrade i berg, vandrade i grottor och upptäckte nya små ställer som vi inte visste fanns.

När kartan tog slut i söder hade vi kommit till Österrike, där svängde vi av längs kanten av kartan och fortsatte genom Insbruck och rakt in i Frankrike. Varken jag eller brorsan var så bra på Franska så vi drog norrut igen (längs andra kanten av kartan) genom schwartzwalt och upp till nederländerna, campade på en jättefin camping längs atlandkusten innan vi åkte sista vägen hem till Sverige!

Ta dagen som den kommer, upptäck vackra ställen - för de finns överallt och njut av friheten! Den semestern längtar jag ofta tillbaka till!

2010-04-28 @ 17:07:42
Postat av: mimmimarie

Det får nog bli resan till Irland som min syster och jag gjorde för några år sedan. Vi flög dit, hyrde bil och körde runt på denna vackra ö utan att ha planerat alltför mycket i förväg. Kanske var det därför allt blev så lyckat, förväntningarna var ju låga. Vi åt ostron i Galway, blev kompisar med en äldre man som spelade på skedar, levde nattliv i Dublin och lärde oss att dricka Guiness. Framförallt njöt vi av den gröna ön. Det är ingen överdrift. Det är grönt - överallt. Vackert mjukt landskap blandat med höga klippor vid havet och med branta stup. Under 10 dagars vistelse hade vi bara 4 timmars sol, men vad gjorde det? Det var ingen solsemester och irländarna är de trevligaste och mest gästfria människor jag mött.

2010-04-28 @ 19:24:44
Postat av: Ester

Hej!

Jag passar ;0) gärna på att se Göteborg i sommar!

Må så Gott!

Ester

2010-04-28 @ 19:41:25
URL: http://esters.tradgard.blogspot.com
Postat av: yrsa

tror inte jag har råd med sverige ändå, det blir tyskland i november när vi skall med sonen o höra på scorpions som tar mina pengar..

men färskast i minnet är ju resan i sommras till norhumberland nära skottska gränsen. hade haft en bild av hadrians wall hur länge som helst,bara väntat på att barnen sku bli tillräckligt stora för att orka vandra. oj vilka landskap, så romantiskt o fint, villl dit på nytt,kanske någon höst och se på höstfärgerna. och sedan alla slott, både "färskare" och sönderfallna. oj oj.. en av gertrude jekylls trädgårdar fick jag också se, england blir jag aldrig färdig med.. har börjat fundera på sydvästra england nu, cornwall, i yorkshire var jag för ca 6 år sedan. (har just gått medd i face boken, där har jag satt några bilder från sommarens resa)

2010-04-28 @ 20:57:57
Postat av: Leif

Ja det var väl resan till Stockholm och trädgårdsmässan. He he

2010-04-28 @ 21:04:00
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Sara

Har gjort många fantastiska resor till olika länder men om jag ska välja en så blir det en två månader lång resa till Nya Zeeland, Australien, Malaysia och Tailand. Detta var min första resa utanför europa och USA och dessutom första längre resan med min nuvarade man. Och det var så härligt att få resa så länge. Länderna var fantastiska.

2010-04-28 @ 21:37:01
URL: http://sassas.tradgardsblogg.se
Postat av: Kersti

Bästa resan gick till Sri Lanka jag tror det var 1978. Vi badade och solade en hyrde sedan en bil med chaufför för att ta oss in i landet. En bra bil skulle det vara, besiktigad och så. Precis innan det dagliga regnet kom, när en av oss skulle veva upp rutan försvann den ner i dörren. Bilen läckte dessutom som ett såll när det regnade. Vi fick hålla för fönstret med en bit plast och bak satt jag och flyttade väskor så det inte skulle bli genomblöta. Vi for upp till Kandy som ligger ganska högt där finns ett utsiktsberg som vi åkte upp till. När vi skulle ner fungerade inte bromsarna.Chauffören lyckades pumpa upp lite tryck så vi tog oss ner med knapp nöd. Hela natten jobbade han med att fixa bilen. Vår chaufför tyckte det var spännande med Sverige, utförsåkning hade han hört talas om men när vi försökte förklara att man kan åka skidor på längden också blev han arg. Inte skulle vi inbilla oss att han gick på vad som helst.

Vi såg mycket av det vackra landet en spännande ö som rymmer allt från vackra stränder och tropiskt klimat till höga höjder med barrskog och natur mer lik den vi har här hemma i Sverige. Många härliga människor mötte vi som verkligen bjöd på sig själva. Vi har pratat om att åka tillbaka och någon gång kanske det blir av.

2010-04-28 @ 22:40:32
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: LN

I den lena östern. På kobbar i huvudstadsskärgård. Där det är godast på Gottland. Där dröjer jag mig kvar. Där stannar hjärtat och allt jag har. (Såpass!)

2010-04-29 @ 08:06:22
Postat av: CarinaW

Lätt! Resan familjen gjorde till Italien är den bästa hittills.

Under påskveckan tinade vi norrlänningar upp i vårsolens Napoli. Besök på Pompeji, Vesuvius (vulkanfeber i vår!) och utflykt längs Amalfikusten. Citroner, kamelior och bouganvilla. Pizza, pasta och mozzarella. Vill åka tillbaka!

2010-04-29 @ 08:09:18
Postat av: billan

Sitter här på torpet och funderar, bästa semesterresan......svårt! Jag har rest en hel del i världen under mina snart 54 år. Men tror ändå att det får bli någon av alla mina fjällvandringar som betytt mest. Det blir inte lätt att välja ut en enda, det har blivit många veckolånga vandringar med tält, ungar, hundar och "lyxigt torrfoder" i ryggsäcken genom åren. Minstingen som fyller 25 år om en vecka gick sin första vandring som treåring, han bar en liten ryggsäck med en bil, en liten bok och sin nalle "lilla vännen". Det var den last som han klarade av, mamman bar desto mer:)

Tror jag väljer en vandring sommaren 1994. Jag levde då som ensamstående mor, mina barn var 9,14 och 16 år. En kamrat till 16-åringen var även med oss. Fyra härliga ungar en mor, vi startade vid Stor Ulvsjön och gick mot Sylarna. Jag hade skaffat en ytte-pytte liten batteriradio och när vi slagit läger på kvällarna lyssnade jag på fotbolls VM....:) Mina fjällvandringar har varit medicinen i mitt liv. Det får bli fjällen i Sylarna 1994 som blir mitt bästa semesterminne, så får det bli!

Önskar dig en skön Valborg!

2010-04-29 @ 22:22:32
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det här är riktigt roligt att läsa och jag har redan fått flera tips om resmål. Hoppas bara att fler vill vinna de där passen...man kan ju även använda dem som present. Jag önskar alla en fin valborg!

2010-04-30 @ 05:48:52
Postat av: Torprosen

Min roligaste och galnaste resa var i början på 80 talet. Vi var 4 pers, min åvarande man och två kompisar. Vi bilade ner genom Tyskland,via Brennerpasset till Italien, Gardasjön,Florens,Pisa ..hälsade på en arbetskamrat till maken,vi fick följa med upp i bergen till hans föräldragård blev bjudna på en härlig fest,satt en hel natt under en vindruvspergola,drack vin och hade det alldeles underbart härligt. Via italienska rivieran och franska revieran fortsatte vi,där kändes det som att åka på en trädgårdsväg(kan man säga så) med medelhavet på ena sidan och pittoreska franska byar på den andra sidan.Via Grasse körde vi upp i de provencalska bergen. Där började min favoritsträcka, underbara lavendelfält,söta städer med boulspelande gubbar..ja ni fattar själva, helt, helt underbart vackert.Maten var dessutom helt underbar, det är bara språket som är jobbigt(för att man inte kan det).Därefter hem via Tyskland...så kontentan av det hela är att hit till Provance skall jag åtevända när jag nästa gång fyller jämna år, bara så ni vet...

Torprosen

2010-04-30 @ 07:31:14
URL: http://torprosen.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Hasse!Ha en skön Valborgs helg.

Mariana & Börje

2010-04-30 @ 11:36:54
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Mira

Mina bästa semesterresor var resorna med Mamsen, särskilt den till Firenze...

Ofta hände det, efter att Pappi dött, att vi packade bilen med husgerådskorgen, kylväskan, hundfilten och stormköket och drog dit näsan pekade. Bara hon och jag.

Vi bodde vandrarhem. Gick med i STF och reste efter de hem som tog emot hund. Oftast hamnade vi på Österlen. Någon gång dök vi upp i Värmland, men när vi märkte var vi hamnat åkte vi tillbaks till Österlen.

I Haväng fastnade vi. Säg ingenting till någon, men jag har snott två STF-tallrikar där. Dom bor på landet. Tillsammans med antika luktflaskan från Medevi. Fast den stal jag inte.

Haväng. Näktergalningen. Bukten där ån rann ut. Jag är övertygad om att vattnet låter på ett alldeles särskilt sätt där. Mams och jag i skymningen. Och voffsen sprang in i stutarnas elstängsel och fick sej ett nyp som hon sent glömde.

En gång flaxade vi till och hamnade i Italien. Firenze. Jag smög omkring, storögd och med huvet lätt på sned och söp atmosfär. Och fick en hängiven beundrare i vår italienske reseledare. Han köpte en antik sabel i Siena och med den stod han och skyldrade när jag skulle stiga på bussen. De andra resetanterna blev sura.

Jag var 29 år och vacker. Jag hade en böljande vit klänning som jag älskade ihjäl. Det togs en bild av mej när jag stod och tittade ut över staden i nåt renässanspalatsfönster. Den bilden ville alla ha, speciellt den hängivne, italienske reseledaren. Jag fick namnet Beatrice - med italienskt uttal.

En natt när åskan gick, låg jag och mams och småfnissade i vårt rum och tittade på blixtar och räknade ner - så där man gör när det åskar - när det plötsligt small till som fan och började plaska på golvet i hallen.

Vi bodde högst upp under taket. Det ska man göra när man är två kvinnor på äventyr i Italien. Vi makade papperskorgen under droppet och gick för att knacka på reseledaren. Det hade slagit ner.

Reseledaren kom och öppnade iförd skrynklig pyamas och undrade vad som stod på. Det regnar in, sa vi. Ett ögonblick, sa han och gick in och stängde dörr'n, och vi utgick ifrån att han skulle rätta till klädseln. När han sedan kom in till oss så hade han tagit av sej pyamasjackan. Mams och jag höll på att gå i taket av skratt och täppa till läckan själva.

Den sista kvällen for vi till Castello di Verrazzano. Det var en magisk färd. Kornblixtar vid horisonten och svart, italienskt sammetsmörker.

Jag hade spanat in Allessis Bollitore i ett skyltfönster redan första dagen. Den var dyyyr. Jag tänkte, att om jag har pengar kvar sista dagen, så går jag och köper den. Den kostade 14.000 lire. Jag hade pengar kvar. Jag köpte Alessis Bollitore. När vi kom till Milano var det flygstrejk. Vi blev kvar i Milano i två dagar.

Jag hade inga pengar kvar.

2010-04-30 @ 11:55:22
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Anna L

Jag tycker egentligen alltid att min senaste semester var den bästa... men tävlingen väckte särskilt ett minne. Jag var tolv år och det var sommarlov i juni, tog ensam tåget till Göteborg för att träffa min kusin. Vi åkte paddanbåten, åt mjukglass på avenyn, lånade sommarläsning på biblioteket och läste på båten ut till stenklipporna i skärgården. Jag lärde mig göra kullerbyttor under vattnet och det var spännande att smaka salt på läpparna efteråt. I botaniska trädgården gick jag runt med min nya kamera och fotade. Nästan alla bilder blev lite suddiga när jag framkallade dem, men de åkte in i albumet ändå för jag tyckte det var så många bra minnen. Sista sommarlovet innan jag blev tonåring. Sista sommarlovet med flätor. Sista sommaren med blommig baddräkt. Sista sommaren allt var ett äventyr och man inte visste att man skulle försöka verka världsvan. Lite magiskt var det.

2010-04-30 @ 14:21:58
Postat av: Ramona K

Svårt, men jag väljer resan till Turkiet. Tror det var 1992. Bara vi tre, min man och jag och yngste sonen. En oplanerad 2-veckors vistelse vi kunde kosta på oss tack att jag hade fått en stor retroaktiv löneförhöjning. Det gällde att använda pengarna till något lyxigt innan de försvann i det svarta hålet. Det blev 2v i miljonstaden Antalya. Vi ville inte hamna i någon semesterghetto, ville uppleva hur vanliga människor bor i detta spännande land. Det blev verkligen så. En kväll gick vi igenom en grind till vad vi trodde var en trädgårdsrestaurang. Det visade sig att det var ett privat samlingsställe för lärare från olika delar av Turkiet under semesterperioden. Vi skulle vända när vi insåg vårt misstag den lärare som översatt för oss, ville inte släppa oss. Vi blev omringade av hans familj och vänner och bjudna på god mat och dryck.

Det stannade inte där. Nästa dag, ville de stämma träff på stranden. Det var helt OK eftersom sonen och vi var badsugna. Vi hade lagt märke till att stranden verkade vara uppdelad i olika områden. Det visade sig att den delen vår ciceron tog oss till var "lärarens strand". Intill fanns militärens strand, därefter hantverkarnas strand o s v. Otroligt! Denna kväll blev det middag hos familjen. Det kändes nästan genant att bli så ompysslade och omhändertagna samtidigt som vi lärde oss så mycket om Turkiet och deras kultur och vi hade kul. Som tur var fick vi senare tillfälle att återgälda deras gästvänlighet.

Staden Antalya var så vacker med bergen som fond och medelhavsvyer överallt. Vi gjorde några intressanta utflykter bl a badade vi under stjärnorna i Kleopatras Pool i Pamukkale. Källvatten som höll 35 grader och man fick navigera bland rester från marmorkolonner från romartiden. Vilken magisk kväll. Ett underbart resminne som jag ofta tänker tillbaka på.

2010-04-30 @ 20:17:01
Postat av: Ulla B

Deltar inte i tävlan. Bor i Göteborg och vill inte vinna något respass. Men det är så roligt att läsa allas resminnen. Man blir lätt nostalgisk... Själv minns jag en resa med inlandsbanan för över 20 år sedan. Vi reste med en ettochenhalvtåring. Ganska oplanerat. Klev av där det såg fint ut eller när vi var trötta på tåget. Hade aldrig planerat var vi skulle övernatta. Det jag minns mest var alla vänliga människor vi mötte. Även om vandrarhemmet var stängt, bussarna slutat gå, inget hotell osv, så ordnade det sig alltid. Vi fick bo hemma hos någons moster, någon skjutsade oss till grannbyn det det fanns en ledig sommarstuga... och så där var det överallt. Det kändes så exotiskt med all denna självklara hjälpsamhet. Idag undrar jag varför det kändes exotiskt. För att vi kom från storstan? Det kanske är självklart med hjälpsamhet - utom i storstäder.

2010-05-01 @ 08:24:47
Postat av: Linda Sjöblom

Har så många fina semesterminnen, men får nog ändå säga att ett av de finaste semesterminnena är när jag och min bästa vän åkte på bussresa till Prag när vi var 18 år. Det är något alldeles speciellt med första långa utomlandsresan man gör med en vän. Vi bodde på en båt på floden Moldau. Det var påsk, så våren var på gång. Vi hittade ett mysigt café som serverade världens godaste äppelthe. Staden var förtrollande vacker, vi gick och gick och gick, åt god mat och skrattade. Det var en väldigt speciell resa, och ett minne jag ofta tänker på än idag. /Linda

2010-05-01 @ 10:22:51
Postat av: Anna

Är det inte ofta så att den senaste resan är den resa som ligger oss närmast hjärtat? Jag kom hem från London i dag. Därifrån tar jag med mig mötet med en nya vän och den glada överraskningen att mitt enkla boende på ett backpackerställe vid Picadilly var bättre än jag någonsin vågats hoppas på.

Jag minns också min roliga vandring på Portobello road, via urengelsk njurpaj på Humble pie med de sjungande männen bakom disk och söta cup cakes med rosor av kristyr på Hummingbird bakery till massor trädgårdsfynd på märkliga Poundland och en avslutande chokladbit på en parkbänk i lummiga men osannolika Portobello green som dränks i ljudet från motorvägen.

Du behöver inte resa lång för att öppna ögonen på samma sätt som jag gjorde på min vandring längs Portobello road. Resor får oss att våga mer men det går att ha samma inställning i det lilla, på den lilla resan. Jag skulle vilja sitta i trädgårdsföreningens Palmhus och känna på lugnet. Eller lära mig mer om potatis på Gunnebo slott i sommar, för jag vet att sorterna i matbutiken bara är tre av samlarens 500... Eller åka tillbaka till Marstrand där jag och min pojkvän var på vår första kärleksresa en solig valborg för sex år sedan.

Jag hoppas att jag vinner denna passet. Tack!

2010-05-02 @ 00:49:10
URL: http://kolonistan.wordpress.com
Postat av: Anna Birgitta

Björklidens fjällby, Lappland - om sommaren! Där hyrde vår lilla familj - mamma, pappa och då 11-årig dotter - 1990 en stuga med Sveriges vackraste vy som utsikt - fjällvärlden och Lapporten.Vi gjorde dagsvandringar på fjället och upplevde storslagenheten, tystnaden, ljuset och färgerna inte minst. Beundrade Silverfallet, hittade vackra stenar vid Torne träsks strand, förundrades över de intensiva färgerna hos blommor och örter. Mygg? Jo men visst - de ingick i upplevelsen - men vi hade myggmedel. På fjället finns också en 9-håls golfbana - den nordligaste - i varje fall vid den tidpunkten.Fjällvärlden är en del av Sverige som alla borde uppleva någon gång även om sommaren - man blir betagen!

2010-05-02 @ 08:02:10
Postat av: Anna

Min allra bästa resa var min klassresa förra året, sista året med klassen. Vi var bara borta en weekend i Branäs, men det var ändå det roligaste jag någonsin gjort!

Alla var bästa kompisar, åkte skidor hela dagarna och myste hela kvällarna. Fantastiskt roligt och gjorde att jag alltid kommer att minnas min gamla klass som den bästa på jorden :D

2010-05-02 @ 14:34:37
Postat av: Mattias Carlsson

Mitt bästa semester minne är från sommaren 2005. Då jag o min flickvän begav oss till södra spaninen, Vi njöt av solen värmen o den fantastiska miljön. Vi stannade kvar i 2 månader o en sån fantastsik resa med någon man älskar tror jag inte jag får uppleva igen. Den finaste kvällen i spanien var när vi på stranden o när solen just skulle gå ner förlova oss.. ett minne för livet

2010-05-02 @ 19:19:45
Postat av: Åsa Nordenskiöld

Min bästa semesterresa är den jag gör varje dag. Den resan sker i fantasin, i dagdrömmarna.

Jag reser slaskiga mulna mornar och jag reser mörka, kalla kvällar. Jag reser till min trädgård, den som växer sig vackrare och vildare för varje dag.

Där ligger jag i min hängmatta omgärdad av lummig grönska. Där finns inga måsten bara vänlig värme och vackra boktravar.

Klassisk musik och fina vänner hälsar på precis när det passar.

Den resan är den bästa, den vilsammaste. Den ger ny energi och får mig att le när jag går Vasagatan fram.