Site Meter

Isn´t She Lovely



Det finns viktiga människor i ens liv och den som betytt mest för mig genom åren och betyder mest för mig än idag är min dotter. Sedan den dagen då hon föddes på Sabbatsbergs sjukhus här i Stockholm har jag följt hennes liv dagligen.
Vi har haft och har fortfarande en mycket bra kontakt och idag delar vi intresset för fotboll och då speciellt Barcelonas fantastiska lag. Vi ser de flesta matcherna tillsammans och om inte så blir det tät telefonkontakt. Hennes härliga humor får mig att skratta ofta och hon har ett mycket gott hjärta. Hon är verkligen lovely min dotter och jag är mycket stolt över henne.

Det händer någon gång att hon följer med mig på mina trädgårdsspaningar och hon är duktig med kameran. Hon har även hjälpt mig att putsa på nya bloggen och hon är alltid den första jag frågar vad det gäller design inom alla områden. Hon jobbar i en helt annan bransch än jag men uppskattar vackra blommor och trädgårdar.

Den där skärtorsdagen då hon föddes hade det kommit några decimeter nysnö och när jag körde hem från BB spelades i  radio Stevie Wonders ´´Isn´t She Lovely´´  som handlar om hans nyfödda dotter och det kändes då som om den spelades just för mig.

I det här inlägget skulle jag velat ha haft med en bild som jag kallar´´Slottsträdgårdsmästarens dotter´´ där hon står i en vacker trädgård....men jag vet att hon inte vill finnas med på bild i bloggen och jag respekterar det....men jag ska fråga henne igen...!
Kram C....

Dagens låt

.

Kommentarer
Postat av: bettankax

Å vilken fin kärleksförklaring! :)

2009-10-05 @ 18:04:45
Postat av: Monika

Mina finns med i bloggen idag och det är med inlevelse jag sjunger isn´t he/they lovely...

2009-10-05 @ 18:15:17
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Anonym

Så fint du beskriver henne och er relation. Så hoppas jag att alla pappor ser på sina döttrar.

När hon nu inte vill vara med på bild så har du valt en vacker stand in.

2009-10-05 @ 20:16:39
Postat av: Kersti

Det är något mystiskt som gör att mitt namn faller bort. Det är inte min mening att vara anonym.

2009-10-05 @ 20:18:14
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Inger W

Så skulle alla pappor uppskatta sina döttrar, så fint skrivet!:))

2009-10-05 @ 20:19:17
Postat av: Lilla B

Så rart skrivet! Och illustrerat med den ljuvliga schersminen.

2009-10-05 @ 21:27:12
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Anita

Underbart fint skrivet till och om din dotter. Jag blir så glad när jag läser det. Hon är nog lika glad över sin far som han är över sin dotter.

2009-10-05 @ 22:09:15
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Eva

Din dotter kan vara stolt över att ha en sådan pappa! Det är sannerligen inte många pappor som har förmågan att uttrycka sina känslor för sina barn på ett så ömsint och ändå så självklart sätt som du gör. På något sätt faller det sig nog inte naturligt för svenska män att tala om för sina vuxna barn att de älskar dem..

2009-10-05 @ 23:08:06
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Dottern

Han är världens bästa pappa och även min bästa vän.

2009-10-05 @ 23:36:03
Postat av: Gardenlife

Bra val av blomma du använda som liknelse inför eran fina kontakt!

Tack för länkningen... :-)

/Janne

2009-10-06 @ 12:52:23
URL: http://gardenlife.blogg.se/
Postat av: Londongirl

Här sitter jag och blir alldeles varm inombords och får lite fukt under ögonlocken...det var så vackert skrivet om din dotter.

Tänker att du måste vara en fantastisk pappa som inte bara har en sån fin relation med henne...du kan dessutom beskriva den i ord! :-)

2009-10-06 @ 16:00:21
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack för alla fina kommentarer.

Jag tror nog att de flesta pappor och mammor älskar och är stolta över sina barn. Nu skriver jag en blogg som syns på internet...

2009-10-06 @ 17:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0