Site Meter

Flamenco från Lule

Förra året fick jag några änglatrumpetsticklingar från Calle i Luleå och jag gjorde verkligen allt för att de skulle klara vintern. Tyvärr så var det bara Flemenco som orkade vintern igenom och som har en bra plats uppe på terassen som ligger mot sjön.
Den har växt till sig först på eftersommaren och den knopp som nu börjat visa sig kommer nog inte att hinna slå ut i år. Men nu har den skaffat sig ett ordentlingt rotsystem och jag ska vårda den ömt i vinter.

Flamenco har nu fått komma inomhus och nästa år tror jag att de häftiga blommorna kommer att locka många intresserade till den här plantan.
Ännu en gång...tack Calle!




Kommentarer
Postat av: Helen

Åh, jag har kämpat med Änglatrumpeter i många år, här uppe i Skellefteå, de har fått knoppar, men de har aldrig hunnit slå ut,innan frosten, förrän i år. Gissa om jag har varit exalterad!?



Första blomman blåste av 1 dag efter den hade slagit ut, men nu har jag två st. som blommar, inomhus.



Lycka!



Kram!

2009-10-02 @ 23:20:46
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Helen: Grattis...jag tog in mina stora änglatrumpeter i början av veckan och nu får de stå inne i över ...8 månader...!

2009-10-03 @ 08:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0