Site Meter

Ljusna mig...



Snöblandat regn i morse... i mörkret. Hur klarar man av november och december?
Nederbörd hela dagen i slottsparken. Regn. Ihållande. Regnet kändes som små isande pilar mot ansiktet.
Krattade bort löven under äppelträden...vilket är viktigt!
Tog mig även tid att bläddra i frökataloger från i år och skriva listor på sommarblommor inför nästa sommar i slottsparken. Det är bra att planera sådant nu då man fortfarande har i minnet hur planteringarna såg ut i somras/höstas.
Nu ska jag brygga en massa kaffe och dra en stor filt över mig och läsa nya Allt Om Trädgård som låg på hallgolvet när jag kom hem....och lyssna på Melody Gardot.

Stackars alla som ska delta i fototävlingen...det ser ut att bli grått och mörkt framöver också....så det blir en utmaning utöver det vanliga att försöka fånga något på bild i år. Det har kommit in några bilder. Jag har lagt till några tidpunkter för inlämning mm.
Se här.

Önskar alla en fin kväll då regnet smattrar mot fönstren....i mörkret.
Ljusna mig, sjunger Winnerbäck...kom och var min vän!





Dagens text ur Bondepraktikan

´´Sådan som november är så blir också nästa års mars.´´
Vintern kommer till Stockholm 27/11 (120 dagar)

Dagens vårkänning...

.

Kommentarer
Postat av: Eva

Nu har jag äntligen fått till en bild till fototävlingen men jag lyckas inte få iväg den på din mailadress. Är det något galet med den? Jag blir överhopad med felmeddelanden.

2009-11-05 @ 18:13:35
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Här har snön piskat hela dagen. Kallt som fan och allmänt trist.Tänk om man kunde lotta ut november.

Men det positiva är att man stakat ut för fiberoptisk kabel in till vårt hus! Tänka sig att vi ska få ett rejält bredband till skogsbrynet!

2009-11-05 @ 18:20:08
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Konstigt. Jag provade att skicka en stor bild till mig själv och det funkade utmärkt. Vet inte vad som kan vara fel.



Lilla B: Bredband förstår jag är välkommet till dig!

2009-11-05 @ 18:22:39
Postat av: billan

Skitväder hos mig med. Tur att vi har en slottsträdgårdsmästare som förgyller vår tillvaro med inspirerande inlägg och en upplyftande fototävling i detta mörker. Har länkat om fototävlingen hos mig. Gonatt:)

2009-11-05 @ 22:59:19
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Mira

Jag är din vän...

2009-11-06 @ 08:52:49
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Lillebeth

Du skriver fint! Önskar dig en skön helg!

2009-11-06 @ 10:00:48
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Anita

Ååååh ... den vårkänningen gillar jag. Måste genast boka in trädgårdsmässan i kalendern. Måste skriva ordet igen ... t r ä d g å r d s m ä s s a ... vilket härligt ord :)

2009-11-06 @ 15:45:54
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

billan: Fint att du länkat. Tävlingen blir nog galet svår i år.



Mira: Dito!



Lillebeth: En fin helg till dig också!



Anita: Visst känns det fint!

2009-11-07 @ 08:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0