Site Meter

Beskärning av gammal syrénhäck


2009 - september

Beskärnigen av syrenhäcken som jag klippt ner i tre etapper från 2005-2009 är nu klar. Bilden ovan är från september nu i år och där ser man den delen som klipptes ner 2005 och som nu är ca 3 meter hög. Den delen närmast är nerklippt 2007 och är ungefär 2 meter hög.

Bilden nedan visar hur häcken såg ut innan jag började beskära den. Galet tyckte nog många men nu ser jag resultatet och den här häcken har nu ett långt liv framför sig.

Läs om hela förloppet här.


2004 - maj

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag har lite beskärningsångest inför vårt stora syrenbuskage. Inte häck alltså utan ett buskage. Det börjar visa tydliga ålderstecken, lite kalt i mitten och nertill. Problemet är att det är en del av vårt insynsskydd mot vägen. Alls icke särskilt trafikerad väg, men ändå. Jag tänkte dela det som en tårta och klippa ner halva tårtan ena året och den andra halvan ett par år efter. Det kommer förmodligen att se väldigt konstigt och fult ut, men hur går man annars tillväga? Nu blev detta en fråga och det var alls icke meningen - jag tänkte högt bara!

2009-11-02 @ 22:18:28
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Jag har ju klippt vår häck i tre etapper. Vet inte hur det ser ut hos dig, du får gärna skicka en bild. Om man bara har tålamod så blir det mycket bra att föryngra en trött syrenhäck.

2009-11-02 @ 22:24:20
Postat av: Monika

Finns det några rum på slottet eller sover man i hotellets rum endast?

2009-11-02 @ 22:26:47
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Monika: Nej det är ingen övernattning på slottet..där finns i stället alla konferensrum, matsal mm. Man bor i hotellet som ligger en liten bit från slottet.

2009-11-02 @ 22:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0