Site Meter

Slutbloggat under resan

Ännu en uppdatering: Har just landat i Hällsnäs utanför Göteborg efter att ha sett Alnarp, Wrams Gunnarstorp och Norrvikens trädgårdar på vägen upp. I morgon blir det botan i Göteborg och kanske Trädgårdsföreningen. Efter det drar jag hemåt mot huvudstaden. Intrycken är många men österlenkänslan finns kvar och dominerar. Berättar mer i helgen.

Uppdatering: Ber om ursäkt för den katastrofala text jag skrivit nedan (putsad nu),  var väl antingen trött, eller så var det för mörkt eller så borde jag låtit bli vinet. 
Nu är jag i Malmö och det blev en kraftig kontrast mot Österlens vackra landskap och sköna atmosfär. Besökte pildammsparken och slottsträdgården idag, mer om det senare. I morgon åker jag till Alnarp och Vrams Gunnarstorp och sedan upp mot Göteborg. Känns som om jag upplevt det bästa och nu kan inget mäta sig med de första dagarna på Österlen.


Sista kvällen på Österlen för den här gången och kvällen var fylld av näktergalens sång. I morgon drar jag till Malmö.


Nej det här funkar inte, det tar för mycket tid att blogga under resan. Det får ordnas hemma senare.
Måste  bara berätta att då jag tidigt  i morse besökte Stenshuvuds nationalpark och det var en sådan där morgon då det är så vackert att man blir förbannad som någon sa, kom jag fram till parkeringen där det endast stod några få bilar parkerade. Jag ställde mig bredvid en Chevrolet Trailblazer och plötsligt slog det mig att en känd rockpoet som bor i närheten har just en sådan bil. 

Under min vandring där i den fantastiska naturen där solen strilade ner mellan de skirt gröna boklöven funderade jag på vad jag skulle säga om jag mötte Ulf Lundell på en av hans vandringar och kom inte riktigt på vad jag skulle säga....man måste ju var försiktig med den mannen som inte är så mycket för uppvaktning av fansen direkt. Det slog mig också att jag just den här dagen hade på mig en munktröja som jag köpte på hans Omaha-konsert i Globen i mars. Plötsligt ville jag inte alls möta honom och väl framme vid bilen hade han åkt. Kollade bilnumret och det var verkligen hans bil.


Så här der det ut efter 9:an och det är alltså livsfarligt för en växtintresserad person att köra bil här.



Blommande blåregn i Simrishamn


Tulpaner i Simrishamn

Favorit i repris
.

Kommentarer
Postat av: Pia

Tack så mycket för alla fantstiska bilder vi har fått njuta av. Ha en fortsatt härlig semester!

2009-05-12 @ 21:41:44
Postat av: bettankax

Fin bild på det Lundellska boendet! Ja, alla de andra också förstås.

2009-05-12 @ 21:41:56
Postat av: Lena

Du tar så vackra bilder så det finns inte! Ska bli spännande se vad du lyckas hitta att fotografera på andra sidan Skåne.

Postat av: Sanna

Åhhh Taaaack å lov! Det första jag ser när jag kikar in - Slutbloggat..nej..nej..nej..jag är beroende av din blogg! Jag trodde i ett förfärande ögonblick att du tänkte lägga av för gott.Så bra att det gäller din fortsatta resa..du ska fortsätta hemma sen säger du. Tack för all inspiration och kunskap som du delar med dig!!! Hälsningar Sanna

2009-05-12 @ 22:30:40
Postat av: Camellia

Vad trevligt att höra att det bara är resebloggandet som upphört. Har njutit av dina fina Österlenbilder. Och, är det någon som på något vis gjort sig förtjänt av att ramla på Ulf Lundell (också i lite pinsam fantröja) så är det väl du! Han hade säkert garvat och sagt hej.

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Pia; Tack själv!



bettankax: Mmm en nästan ångerfylld stalkare vet nu var han bor...



Lena: Kul att du gillar. Nu åker jag strax till Malmö...ska bara packa, äta frukost och städa rummet.



Sanna: Glad att du hänger med Sanna!



Camellia: Nja...någon sa att jag borde suttit kvar i bilden och väntat in honom men det kändes inte som någon bra idé. Nu har inte tröjan några stora tryck...men ändå!



2009-05-13 @ 07:25:26
Postat av: Trolda

Ha nu en fortsatt fin resa och tusen tack för alla vackra bilder du delat med dig av! Så ser vi fram emot fler vid din hemkomst så =D



Trolda - Kör försiktigt! =D

2009-05-13 @ 08:36:51
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lillebeth

Tack, tack för att du tagit dig tid att blogga. Alla underbara bilder från alla underbara platser. Tack!

2009-05-13 @ 09:18:02
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Linda V

Jag ville bara säga att jag verkligen njutit av dina Österlenbilder, men jag är dålig på att kommentera.



Rolig anekdot om Uffe, men visst vore det lite coolt om du hade mött honom!



För övrigt så är det nog många trädgårdsnördar som utgör trafikfaror så här års! Man vill liksom fånga in allt!

2009-05-13 @ 10:37:11
URL: http://lindastradgard.blogspot.com
Postat av: Claus

Du är den sanna ambassadören för den här delen av landet. Så fint att se sitt landskap genom dina ögon. /Claus

2009-05-13 @ 10:39:01
URL: http://koloniet.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Hoppas Du såg solnedgången från Västra hamnens vackra badplats i kväll. Ha en fortsatt trevlig resa.

2009-05-13 @ 23:20:25
Postat av: L.N.

Såg Du Uffes bil??! THE Trail Blazer?? Mer mer mer sånt!! Jag hade suttit kvar. Inget hade fått mig därifrån..ler större än stort! (Det kan inte ha varit Lasse Berghagens??)

2009-05-17 @ 23:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0