Site Meter

Österlen blommar



Som jag berättade igår så missar jag den allra mesta blomningen av äppelträden på odlingarna även om det på vissa ställen har börjat blomma i de tidigaste träden. Trots det ångrar jag verkligen inte vecka 20 här nere. Landskapet här är så gudomligt vackert att det är svårt att ta in allt. De mjuka backarna ner mot havet svämmar över av blommande kärsbärsträd och skummande slånbärssnår och de stora rapsfälten tar fullständigt andan ur en. 

Jag tror...eller jag vet att jag aldrig sett ett så vackert landskap någonstans tidigare. Det är snudd på livsfarligt att köra bil här på 9:an eftersom det är så mycket man vill se och jag vet inte hur många stopp jag gjort efter vägen för att fota. Men det är helt omöjligt att få fram det vackra man ser på bild, det går inte att fotografera en atmosfär och en känsla. 






Kommentarer
Postat av: agneta

kan du inte stanna bilen och gå ut i landskapet?

2009-05-11 @ 19:26:43
URL: http://stillstanding.blogg.se/
Postat av: Fundera grönt

Åhhh...

Jag vill också! Så vackert ...

2009-05-11 @ 19:32:43
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

agneta; Klart att jag gör det....hela dagarna men om det är en sträcka på sju mil kan man inte se allt men däremot stannar jag när jag ser något som jag vill försöka fånga på bild.



Fundera grönt: Ta vecka 20 här nästa år!

2009-05-11 @ 19:40:46
Postat av: bettankax

Vet du, det är bra att du påminner mig. Jag njuter varje dag men ibland kan man nog bli hemmablind.

Önskar dig en fortsatt trevlig och njutningsfylld vistelse i vårt vackra landskap.

2009-05-11 @ 20:01:10
Postat av: billan

Som du skriver går det inte fotografera en känsla och en atmosfär. Men visst är det så att när man kommit hem och tittar på bilderna minns man tydligt atmosfären man kände i stunden?

Sådana här underbara bilder som du visar kommer värma dig bra i novembermörkret!

Ha en fortsatt fin vecka!

2009-05-11 @ 23:07:41
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

bettankax: Funderade just om man kan bli hemmablind här. Tack, jag njuter hela tiden på Österlen.



billan: Du har rätt, man kan nog känna av känslan genom bilder framöver. Tack!

2009-05-13 @ 07:04:43
Postat av: Maja

Allt bra med dig? [kika gärna in på min blogg: http://majaalins.blogg.se]

2009-05-13 @ 07:10:15
URL: http://majaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0