Site Meter

Haväng - den vackraste platsen



Nu är inte jag religiös på något sätt men när vi gick nedför backen mot Haväng så funderar jag om inte den känslan kan jämföras med att få någon regigiös uppenbarelse. Haväng var vackrare än någonsin, det var vindstilla och folktomt och jag upplevde Haväng som jag aldirg gjort tidigare. Det här är och förblir min favoritplats...verkligen!

Nu fortsätter jag min resa ensam och i morgon lämnar jag motvilligt Österlen för att fortsätta mot Malmö. Inget ont om Malmö...det ska bli spännande att se andra sidan Skåne och se hur långt sommaren kommit där. Österlen ligger ju långt efter på så vis. 
Idag ska jag försöka fånga de stora äppelodlingar som blommar tidigt och även besöka Simrishamn en sista gång under den här resan. 
Solen skiner här utanför fönstret i mitt rum på Baskemölla vandrarhem och jag ska snart ladda för bufféfrukosten för att sedan kasta mig ut bland de blommande träden. Hade tänkt försöka hitta Uffes gård men jag avstår....jag vet vad han tycker om nyfiket folk som ska titta.
Det är verkligen kul med alla kommentarer och jag kommer att svara på dem ikväll.






Dagens låt - Måne över Haväng med U.L.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Fantastiskt vackra bilder. Till och med

den mest inbitne rospigg blir lockad att

se en annan del av Sverige...

2009-05-12 @ 07:08:44
Postat av: Karin A

Så många vackra bilder och härliga platser du delar mig dig av! Ha det så gott!

2009-05-12 @ 08:09:16
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Pia

Även om man inte är religiös så känns himlen verkligen nära på Österlen..ch speciellt på Haväng. Det är ju så ljuvligt vackert så att man vill bara hoppa in i bilen och köra dit!

2009-05-12 @ 08:25:56
Postat av: Mariana

Tack för att du delar med dej av din resa, otroligt

vackert.

2009-05-12 @ 12:34:31
Postat av: Eva

TACK, TACK för att delar med dig av din resa....jag får oxå åka med ;)

Vilka fina bilder, jag smiter in då o då och tittar!

Eva (från Rådmansö, Rörstrandsgatan och Strängnäs)

2009-05-12 @ 13:27:18
Postat av: billan

Tusen Tack, det är så fantastiskt att få följa med på din Österlenresa!

Vilka bilder, vilka berättelser....

Det var nog klokt att du inte letade rätt på Uffes hus:)

Fortsatt god resa önskar jag dig!





2009-05-12 @ 21:35:05
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Staffan H

Wohooo vilka bilder. Nr 2 och 3 tycker jag är enastående vackra!

2009-05-12 @ 23:17:14
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kalle: Oj det låter stort Kalle...man flyttar inte så lätt på en rospigg. Tror att du skulle gilla det här.



Karin A: Det finns gott om vackra platser här och jag kommer bara att hinna uppleva en del av dem, man får spara lite till nästa gång.



Pia: Faktiskt...himlen är verkligen nära här.



Mariana: Det gör jag så gärna...



Eva: Fint att du hänger med...nu blir det ett litet uppehåll tills jag kommer hem men kanske att kag lämnar en lite rapport från Malmö ändå.



billan: ....och så blev det så ändå!



Staffan H: Tack...man kan tror att jag frossat i Photo shop här men himlen och molnen såg faktiskt ut så här.







2009-05-13 @ 07:18:56
Postat av: billan

Hi hi, förstod jag väl:)

Hade du bytt tröja?

2009-05-13 @ 11:14:41
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0