Site Meter

Sån e jag

Brukar inte haka på sådana här listor men nu gör jag ett undantag. Hittade den här på Åsas blogg.

Om du skulle vinna många miljoner, vad skulle du göra då?
Köpa ett vitkalkat hus på östra Gotland och starta en liten verksamhet med den jag tycker om och där jag själv skulle ha en örtagård som jag tog hand om men där jag största delen av dagen skulle ligga i en stor hängmatta med utsikt mot havet, ha en stråhatt och halvsovande läsa en bok...... 
En hög med pengar till dottern och en hel del till någon hjälpverksamhet som jag tror på. En ny bil som går mjukare och tystare än 307:an.
Vilken svordom använder du mest?
Bonnjävel....! (Till J)
Tittade du på tecknat när du var liten? 
Inte så mycket.
Hur många syskon har du? 
En äldre bror och syster och en yngre syster.
Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing? 
Inte just nu...
Vad har du för väder just nu? 
Känns som november...
Vad åt du till lunch senast? 
Kyckling
Kan du vissla? 
Ja men inte busvissla.
Vilken film kan du alla replikerna till? 
Gubben i stugan
Hur många stolar står runt ditt köksbord? 
Fyra
Har du en stationär eller bärbar dator? 
Två bärbara...eller en kallar jag släpbar eftersom den är så stor.
Vilket favoritämne hade du i skolan? 
Geografi och historia....och gymnastik.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? 
- Nu känns allt svårt Hasse!
Får du dåligt samvete av att äta kött? 
Mm, lite faktiskt men jag tror att det blir svårt att sluta även om jag egentligen vill det.
Har du åkt moped någon gång? 
Hela tiden då man var 15-16 år. Jag hade en ganska ovanlig Push Cross.
Vad lyssnar du på nu? 
Datorns fläkt och mina fingar mot tangenterna

Den som vill får gärna hänga på....

Kommentarer
Postat av: Annika

Utmaningen antagen!

2009-06-08 @ 20:51:20
URL: http://estassy-loven.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anníka; Vad bra!

2009-06-08 @ 23:01:04
Postat av: billan

Hoppsan vilken överaskning, var det en lista här med!

Även jag har gjort mig en egen lista så här på kvällskröken.

Må så gott!

2009-06-09 @ 00:19:16
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Lilla B

En verklig överraskning! Slottsträdgårdsmäsatern skriver lista. Sånt måste man ju bara haka på.

Det får bli till kvällen, det.

2009-06-09 @ 07:01:41
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag brukar heller inte nappa men den här kändes sansad och småtrevlig.

Postat av: Yo

Om du skulle vinna många miljoner, vad skulle du göra då?

Köpa en 2:a i Visby, en 2:a i Lundagård i Lund o en stuga i Gbgs skärgård. Döttrarna kan bo o studera i lägenheterna under terminerna o jag har alltid tillgång till dessa underbara landskap.

Vilken svordom använder du mest?

Skit också!

Tittade du på tecknat när du var liten?

Älskade tecknat.Läste Modesty Blaise o X-man som vuxen!

Hur många syskon har du?

En äldre syster och en yngre bror.



Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?

Not! Jag duger som jag är...har inte hål i öronen ens, förutom de naturliga:)



Vad har du för väder just nu?

Känns som mars...

Vad åt du till lunch senast?

Sill, färskpotatis med dill o gräddfilsås med gräslök, dill o rödlök.



Kan du vissla?



Ja, men inte busvissla.



Vilken film kan du alla replikerna till?

Disneys julfilmer



Hur många stolar står runt ditt köksbord?

Åtta



Har du en stationär eller bärbar dator?

En bärbar o en stationär, så finns det fem bärbara till i familjen.

Vilket favoritämne hade du i skolan?

Biologi, geografi, musik och gymnastik.



Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

- Livet är inte bara en lek.....det är en dans på rosor också!



Får du dåligt samvete av att äta kött?

Mm, lite faktiskt men jag tror att det blir svårt att sluta även om jag egentligen vill det. Äter färre gånger i veckan, istället.



Har du åkt moped någon gång?

Never! Körde hellre båt o paddlade.

Vad lyssnar du på nu?

Skogen fågelsång! Yeah:)





2009-06-09 @ 11:00:16
Postat av: Lilla Frun

Om du skulle vinna många miljoner, vad skulle du göra då?

Köpa Legoland till min son, hyra hela södermalm för en JÄTTE fest man bara drömmer om, åka på resor med min familj undertiden byggs hela vårt hus om, köpa lägenhet i Miami, hus i Thailand och spela in en ny film med Hugh Jackman och mig själv! Köpa en jättestor svavelpion, en till hund och en Dodge Charger-68 till min man

Vilken svordom använder du mest?

Fan

Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja, allt som sändes kollade man ju på förstås, även Linus på linjen.

Hur många syskon har du?

2



Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?

Visst, fler är kul

Vad har du för väder just nu?

Just nu kanske 12 grader och mörkt.

Vad åt du till lunch senast?

Köttbullesmörgås och kaffe

Kan du vissla? Japp



Vilken film kan du alla replikerna till?

Star Wars



Hur många stolar står runt ditt köksbord?

3

Har du en stationär eller bärbar dator?

Bådeoch

Vilket favoritämne hade du i skolan?

Teckning, historia

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Det finns bara en väg - uppåt!

Får du dåligt samvete av att äta kött?

Njä

Har du åkt moped någon gång?

Nix, bara motorcykel

Vad lyssnar du på nu?

Sporten i fyran

2009-06-09 @ 22:30:47
Postat av: Fröken undrande

Haha..ursäkta men är inte Gubben i stugan en helt tyst film??

2009-06-10 @ 17:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0