Site Meter

Rik på bloggen

Det är många som sagt att jag borde ha reklam på bloggen och tjäna en hacka...men jag har alltid varit tveksam. Men nu testar jag Google AdSense som ska göra mig rik som det står i den nya bloggtidningen Blogg-guiden. Jag trodde  dock att Google skulle lägga ut annonser som relaterar till det jag skriver om.....den första annonsen berättar om hur man ska gå ner 5 kg i vikt snabbt. Jag behöver inte gå ner 5 kg...varken snabbt eller långsamt och om någon annan vill det så tror jag inte att man hittar lösningen på denna länk....och jag är nog en urusel säljare.....

OK....eftersom jag vill bli rik på bloggen som Blondinbella  blivit på sin så låter jag annonserna rulla på ett tag.....men det var inte den här typen av reklam jag tänkt mig att bli rik på.....men om ni vill hjälpa mig att bli rik så klicka allt vad ni orkar på länkarna....jag får betalt för varje klick...men ännu har jag inte tjänat en endaste dollar.

Man kan bli rik på många sätt...idag fick jag ett mail att jag vunnit 500 000 engelska pund på min mailadress.....och mailet var från Google. Undrar på vilket sätt jag ska få pengarna....jag tror att de vill ha mitt Visakort-nummer.

Oj...nu ser jag att en person har klickat på reklamen och jag har helt plötsligt tjänat 0,26 US dollar. Detta är grunden till mitt nya liv som rik!
Som sagt...klicka på! (Själv får jag inte klicka....)
Om några dagar kommer jag med all säkerhet att ta bort all denna reklam....

Dagens låt
´´har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån´´
.


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Ja du... Kanske kan klicka ihop en grundplåt till dig så du kan få köpa det där vita kalkstenshuset på Östergarnslandet;) Ha en go fortsättning på helgen!

2009-06-27 @ 20:18:13
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Eva

En klick till. Man kan ju va rik på många olika sätt. Det ser ut som du är rik, i alla fall generös med bilder med mångfald. :)

2009-06-27 @ 21:31:00
URL: http://www.evajonasson.com
Postat av: Ramona K

Nåd...Vad man gör för sina internetvänner....Hoppas bara jag klickade på rätt ställe. Men om du blir rik hoppas du ändå bloggar vidare.

Ärligt talat avskyr jag reklam (OK några är roliga och de kan man stå ut med). Det är därför jag sitter framför datorn nu. Inspektor Morse har reklamavbrott. Inte sitter jag där och blir hjärntvättad.....

Trevlig fortsättning på helgen

Ramona K



2009-06-27 @ 22:11:47
Postat av: billan

Nja, om det ändå vore nån intressant reklam ändå!

Jag klickar på dina fina bilder istället, så gör Du mig rik och glad. Det blir väl bra?

Spännande att se vad som händer till hösten med bloggen din.

Må så gott! Och du 5 veckor går fort.......

2009-06-27 @ 23:24:40
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Annika

Vad har jag missat? Vad händer med din blogg i höst?

2009-06-28 @ 08:00:35
URL: http://estassy-loven.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Det vita kalkstenshuset hägrar helt klart...



Eva: Visst är jag rik...det här är mer ett test för min del.



Ramona K: Reklam är inte heller min grej och det var ju kul att du kommenterar i ett reklamavbrott...



billan: Det blir utmärkt billan.



Annika: Vi får se...inget klart och bestämt.

2009-06-28 @ 09:07:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Mira

Hm... Känner jag dig rätt så är den borta imorgon...

2009-06-28 @ 09:11:26
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Hm...vi får se. Igår kväll tjänade jag 4,47 dollar...vi får se hur mycket det blir idag. Du har väl klickat Mira?

2009-06-28 @ 09:13:24
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Ok, jag klickar jag med! Men under förutsättning att jag i alla fall får hälsa på i gotlandshuset :O)

Vad har jag missat om hösten?

2009-06-28 @ 09:19:52
URL: http://kollitott.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Absolut! Äh...vi glömmer det där med hösten...nu är det sommar. Ha en fin söndag!

2009-06-28 @ 09:30:01
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0