Site Meter

Tina Ahlin i nytt trädgårdsprogram på TV4+

I vår kommer ett nytt trädgårdsprogram på TV4+ och nu är det musikern Tina Ahlin som ska vara programledare och det ska tydligen handla om hennes trädgård och hennes kunskap om trädgård. Alltid kul med nya trädgårdsprogram.....men var är Bertil Svensson???

Det här kan man läsa på Tinas hemsida:
Vårsäsongen 2009 sänds "Tinas Trädgård" i TV4 Plus. 10 fristående program om örter, torparblommor, jordgubbar, tomater och en massa annat roligt.
Tina är programledare och har tillsammans med en redaktion på TITAN TELEVISION skapat en rolig, charmig och inspirerande tv-serie.
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________

Det är  tio grader kallt i huvudstaden och det kommer att bli en gnistrande dag med klarblå himmel. Det är ljust 14 minuter längre nu än den 21 december. Om jag trots kylan lyckas hålla i kameran ska jag fortsätta att undersöka namnen på fartygen längs Stockholms kajer idag. Är det verkligen så att båtarna allt mer sällan får kvinnonamn? Jag hade faktiskt ingen aning om detta förrän jag gjorde ordning bilderna till collaget. Min morfars skepp hette Hoppet...är det ett kvinnonamn?

Men eftersom bonde nu inte bara söker fru så kanske även skepparna kan döpa sina båtar till Torsten eller Pelle också? Den vetenskapliga undersökningen fortsätter.....och idag kommer Strandvägens skutor att undersökas.

För ett år sedan
För två år sedan

Kommentarer
Postat av: Ruben

Om du verkligen står ut med Bertil Svensson och hans sjungande skånska så finns en hel del gamla program på SVTplay. /Ruben

2009-01-02 @ 10:17:18
URL: http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ruben: Nja...det var mest på skämt..ser hellre Robert Gustafssons parodier på Bertil. Funderade bara som vanligt vars alla trädgårdsmän är i media ...skulle uppskatta Rubensrabatter i TV.

2009-01-02 @ 10:27:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonyma Anna

Bertil Svensson, sjungande skånska... yihaa! :) God fortsättning på det nya året, Slottis!

2009-01-02 @ 10:46:03
Postat av: maritha

Hm, jag är tveksam...Har svårt att tro på nån annan än Gunnel som programledare för ett bra trädgårdsprogram! Tina är en gullig tjej men ska nog hålla på med musik, det gör hon jättebra.

2009-01-02 @ 10:52:07
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonyma Anna: God fortsättning till dig också!



maritha: Själv tycker jag att Söderläge är helt överlägset alla andra trädgårdsprogram.

2009-01-02 @ 11:04:23
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anita

Alltid roligt med trädgårdsprogram.



Annars håller jag med dig om Söderläge. Det är ett jättebra program och senaste säsongen var toppen. Det är ett så himla inspirerande program och jag tycker att Maria Arborgh och Sanna Hultin (tror jag hon heter) är så trevliga och duktiga. Jag hoppas verkligen det kommer tillbaka i år.



Lite moln har dragit in just nu men det är fortfarande en solig och fin vinterdag.



Ha en skön fredag i vinter-Stockholm!

Anita

2009-01-02 @ 11:41:00
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Madde

Hej och hopp! Önskar dig ett gott nytt år. Hoppas du fortsätter blogga och fotografera. Du är uppskattad vet du. :) Ha en fin helg. Kram Madde.

2009-01-02 @ 14:07:19
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Håller fullständigt med om Maria och Sanna och jag har sparat alla programmen. Just hemkommen med halv förfrysna öron...glömde mössan till kajvandringen.



Madde: Önskar dig också ett Gott Nytt År och tack för dina ord...och du har en jättefin blogg!

2009-01-02 @ 14:17:48
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för hälsningen och Gott Nytt på dig själv.

Vill du höra Bertil så får du komma till Skånsk Trädgård där pratar han hela dagarna på scenen.

Hoppas du får ett gott och härligt Trädgårds År

Annika

2009-01-03 @ 15:23:51
URL: http://naturligating.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Jag gillar Tina Ahlin. Hoppas det blir en bra programserie.



Båten min familj hade när jag växte upp hette Västskär. Bara så du vet. :]

2009-01-03 @ 22:52:15
URL: http://ungtant.blogspot.com
Postat av: Anneli

Och gott nytt år på dig förresten!

2009-01-03 @ 22:52:38
URL: http://ungtant.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anneli: Tina läste och kommenterade min blogg tidigare och berättade då att hon var en glad amatör, det var i maj 2007. Snabbt jobbat att få ett eget trädgårdsprogram! Men hon verkar vara en positiv och trevlig person så det här blir nog bra. Gott Nytt År till dig också!

2009-01-04 @ 08:04:30
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Patrik

Hej, tyvärr måste jag säga att "Tinas Trädgård" var en stor besvikelse! Har de gjort ett trädgårdsprogram för Östermalmsfolk eller? Inget ont om Östermalmsfolk men jag säger bara det... Tipsa om hur man skyddar naglarna - med en tejpbit... Suck!

2009-04-10 @ 09:22:40
Postat av: Anna-Lena

Den "glada amatören" behövs! Så att frågorna ställs, men svaren måste ges av någon expert, jag gillade Maria A och Sanna Hultin (Ja så heter hon). Jag tror att SVT kommer att satsa på dem igen - åtminstone hoppas jag på ett nytt Söderläge eller kanske ett Östermalmsläge, men då med Maria och Sanna

2009-05-31 @ 08:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0