Site Meter

Sveriges högsta hyresbostadshus byggs på andra sidan sjön



Hörde att Sveriges högsta hyresbostadshus ska börja byggas nu i sommar och platsen är Hornsberg på Kungsholmen.
Hornsberg ser jag från min lägenhet och kommer att kunna följa bygget av det 24 våningar och 76 meter höga huset som kommer att byggas till vänster i bilden. I augusti startar bygget och inflyttning blir redan i slutet av 2011. En normalstor trea kommer att kosta runt tio tusen i hyra och utsikten lär bli hyfsad.

Vet inte riktigt vad jag har för åsikt om höga hus i Stockholm...vi bor ju i en storstad. Jag tror inte att jag tycker att det är fel....

.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Om man blandar det med all annan bebyggelse, så tycker inte jag heller att det spelar någon roll.

Malmö har ju sin Turning Torso och det är bara ..., ja, lite läckert ...,-)





2009-01-31 @ 14:05:11
URL: http://www.cikoriatva.blogspot.com
Postat av: HelenJ

Så länge det bara är ett, så kan det snarare vara ett lite annorlunda inslag.

2009-01-31 @ 14:57:01
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Ronja

Ja, inte tycker jag det blir snyggt att bygga så högt, men att man bygger i de där kvarteren gör ingenting. Det har verkligen sett ut som en baksida under många år. Är gammal Pharmacian och vi hade ju vårt huvudkontor i änden av Lindhagensgatan. Jag har tillbringat mycket tid där genom åren...

Ser fram emot eventuella rapporter från bygget! ;)

Kram

2009-01-31 @ 16:04:58
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Elisabet: Måste besöka platsen där Turning Torso står...förstår att det är läckert!



HelenJ: Mm...man vill inte se ut över ett Manhattan här.



Ronja: Hela den här delen av Kungsholmen är i start föränding, det kommer att bli lägenheter, köpcenter och park här och platsen är idag en skam för vackra Kungsholmen så det kan knappast bli sämre. Just vid Lindhagensgatan har mängder med nya byggnader blivit färdiga och fler byggs.

2009-01-31 @ 17:28:49
Postat av: Inger

Blir det huset högre än skrapan vid Telefonplan? Den ska tydligen bli 16 våningar hög. Vet inte hur mycket det motsvarar i meter..Tror väl också man får vänja sig vid tanken på höga hus, när det nu byggs så det knakar på var kvm i den här stan. Kvm-priset är väl dyrt, så det är billigare att bygga på höjden.

2009-02-01 @ 21:49:09
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inger: Det här höghuset blir 76 meter högt och 24 våningar. Jag tycker inte att det är så hemskt bara det inte blir för många höghus.

2009-02-04 @ 05:55:34
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0