Site Meter

Vegetariskt - Trädgårdscaféet Slottsträdgården Ulriksdal



En bekant till mig har skrivit en bok om vegetarisk mat. Nu är ju inte jag någon matmänniska och har svårt att vistas för länge i kök men den här boken gillar jag och borde använda mer. Man blir hungrig bara genom att titta på alla recepten och bilderna. Det mesta ser oerhört gott ut och måste vara galet nyttigt!
Layouten är snygg (trots att nya upplagan är av den mindre och mjukare varianten...vet inte vad det heter) och bilderna av Tomas Södergren  är mycket läckra!
I inledningen skriver Katarina om sitt förhållande till vegetarisk mat och till Slottsträdgården Ulriksdal och både här och i texten vid sidan om recepten i boken skriver hon bra och det lätt är att följa med även för en matnovis som jag.
Boken finns att köpa på Ulriksdals slottsträdgård eller på nätet..

Dagens Trädgårdsspaning
.

Kommentarer
Postat av: Londongirl

Där är jag minsann ibland och äter. :-)

2009-02-13 @ 17:42:38
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Katarina

Oj, så glatt överraskad jag blev! Så roligt att du tycker om den! Men boken finns faktiskt bara kvar på Ulriksdal numera...

2009-02-14 @ 10:06:02
URL: http://kollitott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0