Site Meter

Skit i parken

Campanula lactiflora - Mjölkklocka

Helianthus debilis ´Vanilla Ice´ - Miniatyrsolros (120cm)


Idag fick jag koskit till parken från en gård på ön. Den var ganska färsk så att den får ligga här och brinna en tid.
Det går åt ganska mycket kogödsel till trädgårdslandet och jag använder det även till rosorna.

I morgon är jag hemma i stan. På prov ska jag jobba fyra tiotimmarsdagar i veckan och vara hemma på onsdagar. Så i morgon ska jag äntligen vandra lite i min egen stad.....alltså inne i stan, ni vet där inne där det är så mycket folk. Dit alla utanför Stockholm beger sig när man åker till huvudstaden för att sedan säga att Stockholm är så stressigt och tröttsamt.

Ett tips till alla som besöker Stockholm är att låta city vara....åk till Långholmen, Södermalm, Djurgården, Skeppsholmen och se det vackra Stockholm i stället för en massa klädbutiker och bankpalats. Så!



För ett år sedan
För två år sedan
För tre år sedan

Så har jag då lagt in en liten presentation av mig själv under Om slottsträdgårdsmästaren.

Nu är är det september och det regnar....

Kommentarer
Postat av: Ramona K

Är lite avundsjuk på skiten. Det känns inte så rejält att köpa påsar på trädgårdsmarknaden.

Just så har jag resonerat. När jag som Uppsalabo längtar efter lite vattenvyer tar jag tåget till Stockholm. Haft härliga vandringar på Söder och Djurgården. Då får det bli Skeppsholmen eller Långholmen nåsta gång. Tack för tipset!

Ramona K

2008-09-02 @ 19:15:33
Postat av: Åsa!

Ups, där kände jag mig lite träffad:)

2008-09-02 @ 19:40:30
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: Vad bra...då har du förstått och jag lovar att du kommer att gilla Långholmen...om man går efter stränderna och kanske fikar vid Bellmanmuseet.



Åsa: Vad bra...då vet du vart du ska ta vägen nästa gång Åsa...

2008-09-02 @ 20:12:10
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Lilla B

Dottern bor på Södermalm - det är verkligen fint där. Men dotera går alltför fort, stackars mor hinner knappt med.Flanera är det inte tal om.

2008-09-02 @ 21:21:36
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Nästa gång du är på söder...ta dig från de stora stråken och leta dig in bland söderkåkarna...där kan man inte går fort!

2008-09-02 @ 21:48:52
Postat av: Miranda

Underbart, Trädgårdsmästarn!



Mer koskit på nätet!!!

2008-09-03 @ 13:52:04
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Miranda: Javisst är det härligt! Och jag kände t.o.m lukten när lasset kom genom allén på väg mot sin plats bakom ladan.

2008-09-03 @ 15:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0