Site Meter

Varken upp eller ner

På midsommarafton gick solen upp 3.35 och ner 22.05 här i Stockholm. Längst upp i norr i vårt land var det midnattsol, hoppas att få uppleva det någon gång, förstår inte riktigt hur det ska kännas när solen skiner mitt i natten, när den varken går upp eller ner. Jag vill dock inte uppleva det midnattsmörker som råder där uppe kring jul, solen går varken upp eller ner då heller, det är bara mörkt hela tiden.
Idag gick solen upp för 12 minuter sedan, 6.00 och går ner ikväll 19.33.
Enligt väderprognoserna ska det bli regn fram på dan...men jag tror att jag chansar och åker till Taxinge trädgårdsmässa ändå. Och ikväll börjar VM-kvalet i fotboll mot Albanien.
Bilden är tagen 06.01 härifrån....

Vet inte hur det ser ut hos andra men i min dator dröjer det länge innan min menyrad till höger visar sig....

Dagens länktips

.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag kör med NoScript-plugin i Firefox, så det går mycket fortare att ladda sidor.



Midnattsol är häftigt, men känns "fel" i kroppen för en ovan. Nästan som jetlag efter några dagar.



Men värt att uppleva.

2008-09-06 @ 10:49:59
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Miranda

I min webbläsare, Explorer, har din menyrad åkt ner och lagt sej längst ner på sidan. Det har ibland hänt mej också (i mitt webbsnickeri) när jag gjort en bild eller en rubrik lite för bred. Vet inte om det är så i ditt fall...

2008-09-06 @ 11:34:43
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Här funkar allt till belåtenhet :) Du är ruskigt morgonpigg du, en egenskap jag tappar mer och mer utav känner jag...

Önskar dig en go helg!

2008-09-06 @ 13:37:32
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Marie: Installera Google Chrome så ska du få se på fart i surfningen...det blixtrar...jag lovar. Det var bara något knas med min bloggsida men nu funkar det bra igen.



Miranda: Jag tror att du använder Explorer 6.0 va? Då hamnar menyn längst ner. Jag rekommenderar att skaffa en nyare webb-läsare, Google Chrome, Firefox eller Explorer 7.0. De är mycket säkrare än de äldre.



Åsa: Tidiga morgnar är min tid! Ha en go helg själv Åsa.

2008-09-06 @ 15:53:59
Postat av: Trolda

Vill också uppleva Midnattssol någon gång! Måste vara en alldeles fantastiskt härlig känsla...Härliga inlägg du gjort för övrigt när jag återigen kan läsa på datorn och allt fungerar igen =D



Trolda - kramar =D

2008-09-06 @ 19:44:20
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Lycka till med nya bostaden i fotbollsorten där i väst!

2008-09-06 @ 20:51:11
Postat av: Marie

"När jag väl börjar öppna flera flikar och har ett par – sju, för att vara exakt – sajter uppe samtidigt, så börjar det märkas på datorn. En av de starka sidorna med Chrome är att det skapar egna processer för varje flik, vilket betyder att om en webbsida kraschar i en flik så dyker inte hela programmet. Det finns dock en nackdel med det här, och det är att programmet käkar upp internminne och processorkraft som en galning."



Inte direkt min idealbrowser....men jag ska hålla koll på framtida versioner.

2008-09-06 @ 21:36:58
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Marie: Vet inte hur mycket minne du har men jag märker inget problem. Om jag nu går över till Firefox eller Explorer blir jag bara irriterad att det går så långsamt. Chrome blir min webb-läsare när den riktiga versionen släpps...det här är fortfarande Betaversionen.

2008-09-06 @ 21:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0