Site Meter

Nepeta ´Six Hills Giants´ vs. ´Walker´s Low´

Tidigare så diskuterades här vilken nepeta som skulle vara bäst. Jag har använt den höga sorten ´Six Hills Giants´ ganska länge och varit nöjd. Förra året var den svår att få tag på och hade ersatts av ´Walkers Low´ i flera växtbutiker. Lite sur köpte jag de Six Hills som fanns kvar och fyllde ut med Walkers Low. Nu börjar testet och hittills leder ´Walkers Low´ helt klart på poäng. Jag åkerkommer när de börjar blomma. Den övre bilden är Six Hills och den undre Walkers Low.



Kommentarer
Postat av: Trolda

Du gör det så FINT =D



Trolda - "modem-lös" :(

2008-05-07 @ 19:43:15
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Jag läste just det....hur lever man sitt liv utan dator Trolda?

2008-05-07 @ 19:53:44
Postat av: Claus

Jag tror det blir en klar seger för ´Walkers Low´. De ser kraftigare och mer spänstiga ut. Men om det gäller blomningen kan man ju aldrig vara säker..

Förra inlägget är bara hur fint som helst med alla dina vackra blder.

2008-05-07 @ 20:29:29
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Ja det är inget snack så här långt. Antar att Six Hills Giants kommer att försvinna från butikerna....om nu även blomningen vinns av Walkers.

2008-05-07 @ 20:35:08
Postat av: Ronja

Ja, det var ju inget tvekan så här långt! Det var roligt att få se en jämförelse, jag ser fram emot fortsättningen!

2008-05-07 @ 21:27:29
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Katarina

Oj, vad långt de kommit! Jag har just köpt Walkers low och flyttat på Wild cat. precis som vi kom överens :o)

Men de har inte vuxit alls än...

2008-05-10 @ 19:25:33
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Ja Six Hills enda chans till fortsatt match är ju blomningen.



Katarina: Tålamod Katarina...tålamod! Har de fått någon kogödsel?

2008-05-10 @ 20:35:14
Postat av: Liisa

Walker's low ser precis ut som mina har sett ut i tre år nu. Men i år, efter ett försök att gödsla med lite "rockdust" i höstas, kom upp endast några futtiga skott. Har nepetan en kort levnadstid, eller var rockdust (även försiktigt applicerad) för stark som gödsel??? Daggkåpan, som fick det också, ser lite ledsen ut. Resten av rabatten, som jag inte gödslade med rockdust för att ha en jämförelse, växer jättefint, precis som vanligt. Den som gapar efter mycket... eller?

2008-05-14 @ 09:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0