Site Meter

Kläder i Norrtäljeån



Det här konstverket av Kaarina Kaikkonen heter Across. Skjortorna är formade som en båt som riktar sin för mot konsthallen. Verket har hon ställt ut över hela världen och nu har Norrtälje ´´äran´´  att få se dessa kläder hängande över den vackra Norrtäljeån.  Utställningen i Norrtälje är ett samarbete med konsthallarna i Trollhättan och Örebro och senare ska kläderna hängas ut i dessa städer också men först ska de hänga här till den 17 augusti.
De Norrtäljebor jag pratat med idag förstår ingenting...och det förstår jag. Det som är bra med sånt här är att folk reagerar, diskuterar och har åsikter. Precis så som det är tänkt!  För min egen del kan jag bara le och tänka blogginlägg!






De här starkt doftande tulpanerna sitter vid Socitetsparken i Norrtälje och jag ska ta reda på tulpanens namn.
.

Kommentarer
Postat av: Inkan

2008-05-25 @ 18:47:29
Postat av: Claus

Mmm, Across utställningen lämnar nog ingen likgiltig. Men oj vilka färgglada tulpaner. Att de doftar (gott?) är väl ytterligare en bonus

2008-05-25 @ 18:49:44
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Inkan

Jag tycker att Norrtäljeån håller som en helt egen installation - ljudlig och fräsch och vacker.

Den behöver verkligen ingen som kallar sig konstnär.

Så jag går inte på detta med skjortorna.



Törs jag säga:

Det är som med Andersens "Kejsarens nya kläder" - för att tillhöra innefolket ska man klappa händerna och låtsas att man ser - det som inte är...???



Jag har hängt nytvättade lakan på torklinorna idag -borde kanske ha inbjudit till utställning;) I solen luktar lakanen så rent och gott och fladdrar skönt i vinden. Så hos mig finns även doftupplevelsen.

Tror det kan kallas totalkonst. Häpp!



Dina blommor är mera äkta installationer: de är ju även levande.











2008-05-25 @ 19:03:51
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

För nåt år sedan var det installationer lite överallt på ön under en sommar. Telefonkiosk ute i vattnet vid strandpromenaden, rosa badkar vid domkyrkan... Nog väckte det åsikter och funderingar, mest negativa är jag rädd för. Sen kom hösten, och VEM skulle nu se till att alla installationer försvann??? Antar att jag fick betala min andel på skatten :)

2008-05-25 @ 19:37:15
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Doften var ganska stark och inte direkt god.



Inkan: Det är nog bara turisterna som kan tycka att det här är lite kul. Norrtäljeborna vill nog ha andra förändringar i staden än dessa skjortor.



Åsa: Jag vågar inte ge mig in i diskussioner om konsten men den stackars ån i Norrtälje har blivit en plats för konst som gränsar till galenhet många gånger.

2008-05-25 @ 20:26:32
Postat av: Gunnar

Hej

Häftigt konstverk! Ja det är bra med installationer som får folk att reagera och att diskutera.

Härliga sommardar nu att bara njuta av!

:-)

2008-05-26 @ 15:54:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Kalle

Min egen torkställning har plagg av både varierande form och färg! Det gläder mig att även jag har förmåga att höja konsten till nya oanade dimensioner....

2008-05-27 @ 07:01:24
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gunnar: Jag vet inte riktigt var gränserna går för vad som är konst eller inte.



Kalle: Ja hela ens hem kanske är en konstinstallation. Frågan är bara hur man blir världsberömd genom att visa det.

2008-05-27 @ 19:48:54
Postat av: Leandermarlen

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-03-23 @ 14:05:41
URL: http://leandermarlen.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0