Site Meter

Tulpaner från Rotterdam

15392-1800Dottern hade en fin present med sig från Rotterdam till fadern - tulpanlökar som förhoppningsvis ska utvecklas till vita vackra tulpaner.. Tack min dotter, nu gäller det att få dem att trivas.

Tulpanlök sätter man ju på hösten men jag ska prova olika sätt nu. Några ska jag sätta här utanför i en plantering och några i kruka inomhus. Ska ärligt säga att jag inte har någon erfarenhet av vårplantering av tulpaner. Någon som vet?
På förpackningen står ju att de ska blomma efter 4-5 veckor.

Kanske att jag skulle förvara dem och plantera dem i höst......

Det är triumph-tulpaner med namnet Top White.


I morgon börjar jag jobba på halvtid i slottsparken igen. Det känns fint!

För ett år sedan.
.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Mmm... förstår att det känns skönt att få komma igång igen. Ta inte ut dig på direkten nu utan var rädd om kroppen!!

2008-03-02 @ 13:01:57
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Lilla B

Glad musik, tulpaner och jobba på halvtid. Inte illa alls! Men jag håller helt med Ronja - hugg inte i alltför mycket på en gång utan smyg igång kroppen.
Lycka till!

2008-03-02 @ 16:34:59
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja och Lilla B: Tack! Jag lovar att inte börja gräva diken eller så...

2008-03-02 @ 18:02:22
Postat av: Ronny E

Nädu Slottis det är bara riktiga män som dikar ur myrar, de där trädgårdsmästarna ligger i rabatten med sked..

2008-03-02 @ 18:26:26
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronny E: Nä jag kommer mest att jobba med sked de närmaste veckorna serru!

2008-03-02 @ 18:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0