Site Meter

Min dröm om lustgården

15392-1816

Nu handlar det inte min egen dröm om en lustgård även om jag har en sådan. Jag får berätta om den vid ett annat tillfälle!
Jag fick ett mail av författaren till en mycket intressant bok som heter ´´Min dröm om lustgården´´.
Så här skriver Börje Remstam:

Den handlar om täckodling.
Har 27 års erfarenhet av täckodling, och detta med grävning, vattning, rensning och gödsling inte är något man måste göra.
Har även hos mig rationaliserat bort komposthögarna, gröngödslingen, växelbruket (utom kål) och kratta bort täcket på våren.
Dessutom har jag en täcknings och odlingsmetodik när det gäller grönsaker som jag inte sett eller hört beskriven någon annanstans.
I boken har jag många tips och förslag som underlättar trädgårdsarbetet, funderingar över täckodlingens suveränitet som odlingsmetod. och innehåller lite om mat och hälsa, om vår odlingskultur i stort ur miljösynpunkt och lite reflektioner om livet i största allmänhet.

För intresserade kan man beställa boken här.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0