Site Meter

Sommar, trädgård och fotboll

Nu är det gott att leva!  Vi befinner oss i en skön sommarvärme, det blommar vackert i slottsparken och fotbolls-EM har börjat. Kan man önska sig mer av livet?
Att torkan börjar blir ett problem är jag väl medveten om och det har på flera håll i södra Sverige införts vattningsförbud eftersom grundvattnet befinner sig på en mycket låg nivå, ingen snösmältning och inget regn är anledningen..

Men allt det där brukar rätta till sig och kommer väl lågtrycken in över landet så vill de inte så gärna lämna oss igen. Semestertider närmar sig och många är nog oroliga både för torka och regn. Jag ska i alla fall försöka njuta allt jag kan av högtrycket och växterna i parken ska få den vård de behöver även i fortsättningen. Än så länge får de det vatten de behöver. I morgon återvänder jag till parken efter en veckas frånvaro och det ska bli intressant att se vad som förändrats på en vecka.


Den här stigen går utanför min bostad (jo det är i Stockholm och t.o.m. nära innerstaden) och bort mot Brommas stränder, koloniområden och bad.


Ser inte Bellis väldigt snälla ut? Men de kan ju ha ett nog så aggresivt sätt att sprida sig i gräsmattor till mångas glädje och till andras förtret.

Nu ligger Sofiero slottsträdgård ute här.

För ett år sedan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0