Site Meter

Tystnaden

Jag älskar de där fågelkonserterna i parken om våren men just nu behöver jag total tystnad och klagar inte när fåglarna tystnar allt mer dag för dag. Jag lyssnar varken på radio eller musik på annat sätt. Här i mitt rum är det så tyst att man endast hör suset i öronen.
Här ute i slottsområdet finns lugnet och tystnaden. Visst är det en massa jobb men i mitt rum kan man sova lugnt om natten, inga flygplan som börjar inflygningen just över taket, inga balkongmänniskor som skrålar i natten och koltrastens sång ekar inte mellan hus som i stan utan den sjunger mjukt och vackert där uppe i skogsbacken och det stör inte min nattsömn. Jag sover 4-5 timmar om natten och det räcker bara sömnen är sammanhängade och djup. Den sömnen får jag bara här i slottsparken.
Jag är nästan ensam i parken nu när personalen gått på semester. C finns på kontoret den här veckan och golvläggare kommer att vara här hela sommaren.


Känner att jag börjar längta efter en kal klippa vid havet där det inte växer ett enda  grässtrå.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Sssschhhh.....



Trolda - :)

2008-07-01 @ 20:43:37
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Tack!

2008-07-01 @ 20:50:32
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Inkan

Vilken tur du har som har frizon på jobbet att vila i! Men jag ska inte klaga - mina grannar uppför sig och just nu håller koltrasten tystare monologer. Kanske hinner den inte sjunga när den fått uppfostringskrav på sig.



Och SNART reser jag till tystnaden i fjällen... det är ungefär samma upplevelse som att vara vid havet.

Stort och oändligt.

Och skönt.

2008-07-01 @ 21:36:53
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Tystnaden och lugnet är något man njuter av varje dag där jag bor, känna att man kopplar av så fort man kommer hem från jobbet.

2008-07-02 @ 09:12:01
Postat av: Katarina

Tystnad börjar bli en bristvara, kanske inte bara hos oss i stan. Här är aldrig tyst, vet inte om man nånsin vänjer sig helt...

2008-07-02 @ 09:31:13
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Nattvakten

En annan längtar till semestern av andra skäl, för då skall jag gå loss i rabatterna som en grävling på sommarkollo! sitter här i min gråa uniform med en lavendelkvist i byxfickan och längtar hem. Snart, snart är det semester.

2008-07-03 @ 03:48:54
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Ha det så fint i fjällen!



Mariana: Låter skönt. Men trots att jag mår så bra när det är tyst och lugnt så vill jag ha kontraster och ibland finnas mitt i flocken, mitt i stan....men det blir mindre viktigt för varje år som går.



Katarina: Vi borde alla ha tysta zoner att vistas i.



Nattvakten: Ha en fantastisk semester även om den består av en del arbete.

2008-07-03 @ 06:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0