Site Meter

Tuktat

Nu är det som ska tuktas tuktat. I den långa syrenhäcken hittade jag ett bo av sädesärla och ungarna fanns kvar i boet vilket gjorde att jag lämnade en bit för att inte störa familjens kamp att få ungarna flygga. Jag får klippa den biten senare.


Måbärsbollar.


Liguster


Buxbom. Här i kommer senare vit blomstertobak.


Här i det sparade partiet grenar har sädesärlan sitt bo där ungarna fortfarande väntar på att bli tillräckligt stora och starka för att flyga ut från det trygga boet.


Kommentarer
Postat av: Anonyma Anna

Tuktade häckar... håhåjaja, jag säger då det! :) Måbärsbollarna föll mig i smaken!

2008-07-03 @ 22:21:06
Postat av: Katarina

Vilka härliga måbärsbollar! Jag som just planterat en liten häck och fått några plantor över - hur många behövs det till en boll?

2008-07-03 @ 22:42:20
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonyma Anna: Bollarna grönskar väldigt tidigt på våren också eftersom de är av måbär.



Katarina: Det går inte att se idag, de är gamla de här bollarna men jag skulle nog sätta tre st.

2008-07-04 @ 05:55:39
Postat av: sericea

snyggare snyggast! mycket pill där, men ska det blir snyggt så ska det. inte som mina sommarbarn här som igår misshandlade en måbärshäck till oigenkännlighet!

2008-07-04 @ 07:16:59
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

sericea: Aj då...sommarbarn ska nog helst spela fotboll, brännboll eller bada va?

2008-07-04 @ 15:32:20
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0