Site Meter

Regn

Semester...äntligen semester, om än bara två veckor men det känns som en evighet just nu.
Visst kan man säga att det vore annorlunda om jag jobbat inomhus och inte fått känna på solen alls denna sommar men att jobba i sol och att vila i sol vid havet...är helt olika lägen. Några dagars regn är bara skönt men meterologerna ser bara regn nu framöver med en mellandag i morgon.
I stället fär att ta bok och brassestol till havet...åker jag idag till IKEA. Suck!




Regn över taken, regn över fälten
Regnet rinner över gatorna
och in i tälten

Regn på din kind, regn i ditt hår
Det rann in i dej nånstans
i nåt gammalt sår

Regn genom väggarna
in i ledningar och rör
Ljuset dog med en suck
som när en ande dör


Ulf Lundell från Regn från ´´I ett vinterland´´  år 2000

Kommentarer
Postat av: Claus

Jag hade nog hellre varit på Ikea än allt pillande bland skräpbilder efter återskapandet av mitt korrupta bildarkiv. Fast just nu skiner solen i Lund.

2008-08-06 @ 07:00:00
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Läste just på din blogg. Jag har ju också en och annan bild och jag gjorde ett inlägg en gång om vikten att ta backup. Själv bränner jag på DVD-skivor en gång i månaden och har just skaffat en extern hårddisk där allt samlas. Det är en liten hårddisk som ser ut som en liten fickplunta och som är lätt att ta med i fickan. Lider verkligen med dig, sånt där arbete är inte något man vill göra vare sig det är sommar eller vinter.

2008-08-06 @ 08:50:37
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0