Site Meter

Långholmsdagen 2008

Man har ännu inte tagit båtarna ur kanalen!  Jag vet...det blir väldigt många inlägg nu ett tag...ska försöka hålla igen lite framöver.


En massa folk och aktiviteter var det på Långholmen idag men jag ville bara passa på att besöka koloniträdgårdarna borta vid Sjötullen.
Kaffe serverades inne bland odlingslotterna, det finns inga stugor här på Långholmens koloniförening. Måste ännu en gång erkänna att gult och orange är höstens färger. Jag har svängt ganska mycket vad gäller den gula färgen som väcker solen och glädje i livet.





Den här kompinationen mellan jätteverbenan och gullskäran ( Cosmos sulphureus) gillade jag och kommer nog att prova det i parken nästa år.


Dagens länktips

.

Kommentarer
Postat av: johanna

har detta med åldern att göra?

jag har avskytt gult och orange av hela mitt hjärta sen barnsben men nu har jag orangemönstrade tapeter hemma och en gul kökslampa och att planera in gult i rabatten känns helt rätt!

2008-08-31 @ 15:37:53
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Men missade du stugorna? Odlingslotter har de men också stugor lite utspridda. Jättefina, de får nämligen inte köpa en friggebod utan många har specialritade fina stugor. Max 10 kvm och målade i förutbestämda färger, grönt, gult och rött tror jag. Där finns flera mycket inspirerande hus med listiga skjutdörrar och växtfyllda tak.

2008-08-31 @ 16:39:30
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

johanna: Kan vara åldern Johanna



Katarina: Jo visst ja....glömde...visst såg jag stugorna efter den lilla vägen.

Hälsningar från en förvirrad trädgårdsmästare!

2008-08-31 @ 16:44:02
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Åsa!

Inlägga du på du, det är bara trevligt och lärorikt för oss som är här och läser! Önskar dig en trevlig söndagskväll!

2008-08-31 @ 17:16:39
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Det händer ju så mycket hela tiden i den här branschen...det blir annorlunda i vinter. Men då kommer väl alla längtatillvåreninläggen!

2008-08-31 @ 21:23:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Bo Strandberg

Jag kikar med stort nöje på dina vackra bilder.

Åtskilliga gånger norpar jag ett motiv för mitt skrivbord.

Tack!

2008-09-06 @ 11:35:37
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Bo Strandberg: Vad kul att mina bilder hamnar på skrivbord! Ha en fin fortsättning på helgen!

2008-09-06 @ 15:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0