Site Meter

Vilsamma färger

Acer shirasawanum 'Aureum'


Man får inte fotografera inne i Zetas trädgård och jag har aldrig förstått varför?  Därför fotograferade jag inne i Zetas trädgård och hoppas att ingen som jobbar där läser bloggen. Undrar vad straffet är?
Den här japanska gyllenlönnen vill jag ha i slottsparken. Vilken fantastisk blickpunkt med de gyllne bladen mitt bland vår djupa grönska! Se kontrasten mot blodboken! Under växtsäsongen har lönnen sina gyllne blad och på hösten går färgen i rödorange. Det får bli ett snack med chefen igen.....

Vilsamma färger
Ibland händer det att någon gäst kommer fram till mig och tycker till om parken. Nu i veckan har det hänt flera gånger och genom åren så har 99% av de som kommit fram och pratat om parken varit.....kvinnor. Jag gillar kvinnor!
Den vänliga kvinnan som i morse berömde parken gav det bästa beröm jag kunde tänka mig. Hon sa ´´Parken har så vilsamma färger´´.  Den japanska gyllenlönnen tycker jag har en vilsam färg! Jag gillar uttrycket ´´Vilsamma färger´´.
Tack ....min dag blev extra bra idag!

Den här kärleksörten planterade jag idag och är en hybrid som heter Sedum ´Xenox´ och har bruna blad, höjd 25 cm. J tyckte att jag fått dåliga exemplar på grund av bladens färg.



Från rummet med utsikt här i parken ser jag bara regn nu ikväll, det smattrar mot rutan och ute i TV-rummet står TV:n på. Känner att jag börjar längta efter våren....

Kommentarer
Postat av: Thomas H

Vilsamma färger är orden för dagen. Jag gillar det.

2008-08-21 @ 23:51:10
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Thomas H

Eftersom det är frågan om flera ord (två): jag gillar dem!

2008-08-21 @ 23:59:53
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Det var vilsamt även hos dig.

2008-08-22 @ 18:10:43
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0