Site Meter

Ett sömnigt Smögen



Planen var att ta båten ut till Hållö, den ö som jag egentligen skulle bott på under den här vistelsen på västkusten. Tyvärr var inte vandrarhemmet där ute på den ensliga ön öppet i år. Visst kunde jag tagit båten ut till ön här från Smögen för en dagsutflykt men jag kände inte för det idag. Vandrade ganska tidigt på Smögens bryggor och hela den här livliga turistorten var mycket sömnig. Trötta båtmänniskor tittade yrvaket upp från sina båtar som låg efter de långa träkajerna men annars var det knappt några människor ute. Butikerna höll på att öppna och  ´´märkeskläder´´  hängdes ut för att locka bryggvandrarna...dock inte mig.

För några år sedan var jag här mitt i semestertid och mitt på dagen. Då var det kö på de här träkajerna och det var omöjligt att uppleva något annat än trängsel och irritation. Nu kunde jag konstatera att Smögen är en mycket vacker plats här ute på Bohusläns klippor vid havet. Innan jag åkte vidare blev det kaffe och bulle. När jag gick mot bilen hade trängseln redan börjat och snart skulle man inte se kajerna längre för alla människor.




Olivia har fått modernt sällskap.


Kolla här....äntligen lite skabbiga vindskivor här på västkusten!


När jag lämnade Smögen stannade jag på andra sidan bron och fotade Kungshamn (till vänster) och Smögen från ett högt berg.
Här uppe skulle man sitta när solen går ner......


Västkustarna har inte stora tomter. De trivs tätt tillsammans.....


Hunnebostrand

Jag fortsatte upp mot Hunnebostrand där jag åt lunch nere vid hamnen. Fläsk med löksås och kokt potatis.....sjukt gott!
Just när jag betalat och lämnade restaurangen kom regnet.

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Fina kustbilder! Men så stor skillnad det är på den bohuslänska delen av västkusten och den delen som har de milslånga sandstränderna med sina dyner.

Allt har sin tjusning.

2008-08-12 @ 17:33:56
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Säger bara en sak... Rackarns så vackert!

2008-08-12 @ 17:36:10
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Jo längre söderut är kusten lite mjukare men jag faller mer och mer för den här bergiga delen. Så sant som du säger....allt har sin tjusning!



Åsa: Mmm...visst är det rackarns vackert?

2008-08-12 @ 17:43:52
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vilka fina bilder från platser jag aldrig varit på...

Jag som reser runt så mycket i jobbet besöker ju mest städer, så jag har varit i Uddevalla och Göteborg men aldrig de här mindre platserna. Tack för att jag fick ändå fick se dem så här!

2008-08-13 @ 06:49:24
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0