Site Meter

Borta bra och hemma bra

Läckö slott


Efter 136 mil är jag hemma igen (i morgon byter jag japanskan mot en fransyska). Hur bra man än haft det borta så är det alltid skönt att komma hem. Nu har jag inte varit på någon jorden-runt-resa utan vistats på västkusten i fem dagar, men ändå!

Jag har haft tur med vädret, regnet har hållit sig borta varje gång jag besökt någon plats med undantag idag då jag skulle besöka Läckö slotts köksträdgård och himlen öppnade sig men efter att ha väntat ett tag så återvände solen.

Jag stannade även i Örebro stadspark en stund och det kommer utförliga trädgårdsspaningar med alla trädgårdar jag besökt på min andra blogg Trädgårdsspanaren framöver.

Blomstergatan i Örebro stadspark


För ett år sedan

För två år sedan

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Läckö slott ser ut som barndomens tänkta sagoslott. Hoppas att du vill spana i Örebro Stadspark nästa år också.

2008-08-13 @ 20:11:45
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Det ser precis ut som ett sagoslott! Klart att jag kan spana där igen, det är en vacker park!

2008-08-13 @ 21:09:28
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Azola

Visst är det som ur en saga vid Läckö slott! Vi var där för några år sedan och lyssnade på föreställningen (sambons syster hade huvudrollen) hon är där just nu också med en annan föreställning. Härligt att bara strosa runt i omgivningen! Kommer det mer bilder därifrån?

2008-08-14 @ 14:12:52
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Det kommer mer i andra bloggen under helgen. Håller med dig att det är fina omgivningar.

2008-08-14 @ 15:46:49
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Azola

Då håller jag ögonen öppna! Tack..

2008-08-14 @ 18:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0