Site Meter

Vecka 16 - 2008

Som sagt så har veckan inte bjudit på någon värme, bilrutorna har skrapats från is på morgnarna och vinterjackan sitter fortfarande på slottsträdgårdsmästaren. Men vårtecknen smyger sig hela tiden på och i veckan kom sädesärlan och idag flög en stor fet humla in i mitt blomsterrum där jag har min sådd. Nästa vecka väntas  bli varmare och då kommer vitsippshaven att lysa tillsammans med mattor av svalört i backarna.

15392-2005
Chionodoxa forbesii - Vårstjärna.

15392-200415392-2003
15392-2002
Arbetet med den 75 meter långa sträckan där en ny häck ska planteras fortsätter och i veckan har jag grävt bort stora rötter i tung lerjord, grävt och huggit med yxa. Idag började vi köra på ny jord som nästa vecka ska fräsas ner och bli till en bra bädd för de nya häckplantorna. Det känns i kroppen att man inte är i sina bästa år längre....inte för tungt kroppsarbete i varje fall. Men roligt är det och jag ser det som en stor uppgift att få plantera den här häcken.
En av tjusningarna med det här jobbet är kontrasterna, från att jag kämpat med granrötter i leran halva dagen till att plantera om veka sommarblomsplantor som nästan försvinner under naglarna.


Kommentarer
Postat av: Anonymus

Det är sådana här inlägg som gör att jag längtar efter att få jobba själv! :)

2008-04-18 @ 21:39:15
Postat av: Ronja

Det är bra med variation... Ser fram emot att få se resultatet av häckplanteringen. :)

2008-04-19 @ 09:49:52
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Ronja

...och det ser ljuvligt ut med en matta av vårstjärna!!

2008-04-19 @ 09:50:43
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0