Site Meter

Uppdatering Trädgårdsliv

Nu har jag även läst ett äldre ex av den vackra tidningen Trädgårdsliv som jag skrev om här. Men jag undrar nu om de kan hålla den kvaliteten som det senaste numret hade. Nr. 2 från förra året likande mer den design-tidning som jag trodde att det skulle vara. Fotbad i rosenblad och ´´high tea´´ i högsommarvärmen intresserar inte mig i varje fall. Den enda artikeln som var intressant var om Bellmans trädgårdar. Den här tidningen tål nog att granskas lite mer....

Kommentarer
Postat av: Katarina

Delar din uppfattning och farhåga om Trädgårdsliv...
Jag köpte även tidningen Rosie på mässan och kan konstatera att alla inte är så förtjusta i dina recensioner. Hon (Rosie) ägnar hela sin inledning/ledare åt dig (sin "antagonist") och din inställning till rosa/kvinnor/diskriminering. Vad tycker du t.ex. om sportbilagor som är rosa?

2008-04-13 @ 18:33:13
Postat av: Claus

Hrm...20 mars. En årstidning således ;-)

2008-04-13 @ 19:06:27
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Då blir jag tvungen att köpa den då...

Claus: Ha ha....idag är det mer än vanligt virrigt hos slottsträdgårdsmästaren!

2008-04-13 @ 19:24:49
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ibland undrar man om vissa trädgårdstidningar verkligen är till för läsarna. Eller om huvudsyftet är att deras art director ska få utlopp för sin så kallade kreativitet. Eller, man kanske skulle kalla det naivitet. Isåfall har de ju lyckats väldigt bra!
Just denna tidning kan jag inte uttala mig om.
/Ruben

2008-04-13 @ 21:08:48
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Karin A

Jakten efter den perfekta tidningen fortgår alltså!? Dagens tidningar skrivs för att passa alla...så man får kanske ta den som är minst sämst? :)

Så härligt det ser ut i Kungsträdgården. Lunchrasten imorgon är räddad!

2008-04-13 @ 23:47:04
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Parkarbetaren

Jag såg programmet om Ålen och ensamheten, och tänkte särskilt på henne/honom idag, för jag fick lära mig av mina kollegor att det var Alla singlarnas dag idag i Korea - och därför skulle det vankas wienerbröd för dem som fanns här i byden.
En guldfisk har visst ett minne på 5 sek, en ål kanske minns i 20 sek, då blir det nog inte så ensamt.
Det ser så fint ut i Kungsträdgården. Hur går det för Rancho-linden?

2008-04-14 @ 16:51:45
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ruben: Du har så rätt!

Karin A: Nej det är ju omöjligt att göra en tidning som alla trädgårdsintresserade ska tycka om. Kanske är dumt med dessa recensioner?

Parkarbetaren. 20 sekunder?? Jag då var det problemet borta.
Rancho-lindarna ser mycket bra ut!

2008-04-14 @ 17:16:30
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ung tant.

Jag tycker Trädgårdsliv är snygg, men föga givande. I alla fall de nummer jag läst.

2008-04-16 @ 10:55:31
URL: http://ungtant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0