Site Meter

Sällskapsresornas år

Om jag innan det här året skulle ha sagt att jag skulle resa iväg på tre sällskapsresor så skulle folk som känner mig skrattat gott. I vanliga fall reser jag ensam eller med en vän men i år har jag alltså ingått i stora eller mindre grupper av människor på resor och det har fungerat riktigt bra men nästa år kommer jag nog att resa ensam.

Det började med att företaget där jag jobbar bjöd alla anställda på en resa till Kina (alla vi anställda är oerhört tacksamma för det) och en dröm går i uppfyllelse. Att vandra på Kinesiska muren var oerhört stort och att se alla viktiga platser i Peking är något som kommer att finnas kvar i minnet för evigt.

15392-1302
15392-1305

Väl hemma i Sverige efter Kinaresan jobbade jag några veckor i maj för att sedan fara iväg på nästa sällskapsresa. Nu åkte jag på en trädgårdsresa till Italien med Rosebuds resor. Vi besökte fantastiska trädgårdar runt Rom och upplevelserna blev många och minnesvärda. Se gärna mina trädgårdsspaningar och inläggen i kategorin resor.

15392-1300

Hemma i Stockholm såg jag Tall Ship Race i juli och jag åkte in till stan tidigt för att fotografera skeppen i soluppgången.

15392-1304

I juli reste Å och jag till Wij trädgårdar i Ockelbo.



I augusti besökte jag åter min sagoö i Östersjön. Det är nog den enda platsen som kan göra mig helt lugn.
Det blev ännu en fantastisk vecka på Gotland där E överraskade mig och kom över några dagar. Fårödagen var magisk.

15392-1301

I oktober åkte vi ´´grabbar´´ från jobbet till Bergamo för att se Albinoleffe.

Jag hoppas att 2008 kan ta mig ut på resor igen.


Jag också, skulle man tycka,
kunde väl finna en bro
som leder, om inte till lycka,
så bara till vardagsro.

Nils Ferlin

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Ett riktigt händelserikt år. Roligt också att vi bloggläsare har fått ta del av såväl intryck, tankar som fotografier.

2007-11-08 @ 21:55:17
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Självisk som jag är hoppas jag att du gör ännu en resa till Kina och lär dig odla lotus (det skulle nämligen jag vilja göra)... :-)

2007-11-09 @ 12:01:22
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Kul att du följer med.
Parkettodlaren: Eller så åker jag till England och KÖPER en Lotus.

2007-11-09 @ 13:34:03
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0