Site Meter

Den 18 maj 2007

15392-684

Vaknar 6.15. Ledig. Kaffe och två mackor. Morgonsurf. Grattis brodern, nu bär det söderut. Radio P1. Mer kaffe. Fortfarande Eldkvarn i bilen. Fyran söderut. Stannade och såg en älg i ögonen. Sturehovs slott. Ett lugn ´´drabbar´´ mig. Sol. Näktergal och bofink. Häggblom. Syréner. Gamla hus. ONOFF. Ny dator. Datorfix hemma. Dagens trädgårdsspaning ska läggas ut. Ser på klockan....var tog den här dagen vägen?

Man blir dum av Google

En stor händelse
Det har hänt något stort här hemma. Kinesen i närbutiken här nere på gatan har skaffat kortläsare...äntligen!
Eftersom jag aldrig har kontanter och tycker om att handla i så små butiker som möjligt kommer jag att bli ännu mer stamkund nu. Kinesen var nästan i extas då folk handlade så mycket idag. Eftersom det kostar 5 kr i avgift om man handlar under hundra kronor så ville hon absolut att jag skulle ´´handla mera´´ när mina köp stannade på 81 kr. Eftersom jag inte direkt är någon ekonomisk person så tyckte jag inte att det gjorde så mycket....men hon gav sig inte....jag köpte ett fång bananer.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Låter som en underbar dag dock...Själv har jag tillbringat dagen i flygplan och på tåg...Men nu är jag hemma igen efter en underbar semester! Ha en skön helg!
Trolda - tillbaka...=D

2007-05-18 @ 20:23:42
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Azola

Bananer :) Inte alls dumt!
Läste i Odla:s forum att just bananskal ska vara mumma för rosenrabatten,(enligt vår rosexpert i V-ås!!)
Fast till din slottsträdgård behövs det nog fler än ett fång :)

2007-05-19 @ 15:24:36
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Flygplan är lite jobbigt men tåg gillar jag.
Azola: Aha...då blir det till att börja spara bananskal då.

2007-05-21 @ 18:16:33
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0