Site Meter

Leo Messi

Dramatik i Spanska ligan
Nu känns det som om jag sprungit Stockholm maraton två gånger, Vilken match och vilket bedrövligt slut på en underbar fotbollsmatch. Matchen mot Espanyol slutatde 2-2 och så blev även resultatet i matchen mellan Zaragoza-Real Madrid så läget är oförädrat, Real har fördel. Nu avgörs allt i sista omgången.

Leo Messi

Att Argentinaren i Barca Leo Messi är en stor stjärna är redan känt men ikväll visade han att han är helt överlägsen som fotbollskonstnär just nu. Ronaldinho har gett mig de vackraste fotbollsstunderna hittills i livet och han kommer att fortsätta att trolla fotboll i många år till men jag måste säga att Messi snart är uppe på samma nivå nu. Har sällan sett någon dominera en match som han gjorde ikväll, han gjorde dessutom Barcas två mål. Tyvärr så kvitterade Espanyol i sista minuten och även Real kvitterade i sista minuten i sin match....så från ett drömläge så förändrades allt i sista minuten i båda matcherna till Real Madrids fördel. Stor dramatik väntar nästa helg men det känns ändå som om chansen att ta ligasegern är mycket liten nu. Jag tror knappast att Real tappar poäng mot Mallorca nästa helg.

I tidningarna idag handlar allt om Messis mål med handen och visst var det hands och borde ha dömts bort. Men nu såg ingen av domarna vad som hände och då är det som det är. Tråkigt att Messis fantastiska match glöms bort att kommentera på grund av det där målet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0