Site Meter

Bloggenkät

Lilla B tyckte att jag skulle svara på frågor om bloggandet och med mycket möda och stort besvär så har jag svarat så gott jag kan.
15392-379

1.Hur länge har du bloggat?.

Sedan juni 2005
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Hade ingen direkt bild
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Förälskad vet jag inte, av de bloggar jag läser finns det några som har något extra. LillaB har en skön ton i skrivandet och har många bra trädgårdsidéer, Ronja har god smak vad gäller växtkomposition, Calle är en duktig odlare och fotograf....även Flitiga myrans foton är mycket bra, jag brukar skratta år Onekligen och Kajplats 13 läser jag med njutning, hennes friårsblogg blev som en bok över ett år i frihet...men det finns fler intressanta bloggar.
4. Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
Har lämnat dem långt bakom mig.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ungefär 10
6. Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
Det blir mest trädgårdsrelaterade bloggar men några är ju rena dagböcker och betraktelser kring livet i stort.
7. Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Kajpats 13 ...eller det kanske är bloggen som är jätteolik
8. Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
Fredrik Virtanens blogg!!
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag har inte frågat. Några tycker nog att det är en märklig företeelse.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Hoppas det.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
Jo
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
Försöker att inte vara alltför privat  (kanske att jag läcker lite för mycket ibland).
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Det gör jag inte men visst är det kul med positiva kommentarer
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Något kanske.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej....men grannen bloggar och vi brukar ses på gården.
16. Kan det vara skadligt att blogga?
Nej
17. Har du blivit sårad av någonting som skrivits till eller om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Hur har du hanterat detta i så fall?
Nä, tror att jag klarar kritik om någon har negativa synpunkter om det jag skriver.
18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
I min egen blogg händer det någon gång att jag raderar men jag ångrar inga kommentarer som jag lämnat på bloggar.
19. Har ditt bloggande några nackdelar?
Tror inte det...eller?
20. Bloggar du om två år? I så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Vet inte om jag är slottsträdgårdsmästare om två år. Tror att mina andra blogg Trädgårdsspaning har större chans att hänga med ett tag till.
21. Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Jag tror att bloggandet har blivit en ventil för människor att uttrycka åsikter som man kanske inte vågat visa annars och få direkt respons i form av kommentarer och ett nytt sätt att träffa människor man aldrig skulle träffa annars. Bloggar invaderar internet och vid sökningar på Google så är träffarna ofta inlägg från bloggare.
22. Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
Det har blivit en anteckningsbok på nätet och ett sätt att få struktur i planeringen men även att samla bilder på ett nytt sätt.
23. Vad har bloggläsandet betytt för dig?
Jag har fått många bra tips vad gäller trädgård och det är en bra avkoppling att läsa favoritbloggarna.

Jag skickar vidare enkäten till:
Kajplats 13.....som väntar på internet i sitt hus i Småland.
Lowdin.com

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Tack för att du tog dig tid att besvara enkäten. Intressant att läsa.
Nu är det väl strax dags att se sig om efter fröer - våren är i antågande. Hoppas jag, iallafall.

2007-01-07 @ 17:16:34
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0