Site Meter

Hemma hos....

15392-1461

Nu börjar det gå utför ordentligt för den skadade trädgårdsmästaren. Nu har jag bytt ut trädgårdsbilder mot hemmahos-bilder. Snart står jag väl i köket och bakar kakor också...
Det som jag helst av allt vill göra nu är att stå i en skogsbacke på slottsområdet med en motorsåg och fälla träd och röja sly.....i ställer gör jag någon fjollig armgymnastik och stoppar i mig tabletter. Jag vill släpa ris till stora brasor, elda och bli trött i kroppen. Jag vill ta rast och komma in i värmen och dricka kaffe och värma händer och fötter. Jag skulle vilja arbeta tungt och gräva metervis ner i marken för att få känna mig nyttig. Jag kommer att sakna slitet med fruktträdsbeskärningen nu i vår. Jag vill uppleva känslan av att ha gjort ett bra dagsverke för att nöjd och behagligt trött komma hem till ett varmt hem.
En gång i tiden tror jag att jag kommer att bli en urusel pensionär. Jag tror att jag åter måste skaffa mig ett torp med en liten trädgård då.......
För att hålla mig i form vandrar jag långa sträckor efter stränderna i Bromma eller på Djurgården.

15392-1463
15392-1464

Kommentarer
Postat av: Kersti

Hej där, vad har du för förutfattade tankar om pensionärer?
Jag tror jag förstår vad du menar, jag har också tänkt på det. Kommer att blir en riktig gnällkärring. Men det är en stund kvar dit hoppas jag. Frustrerande med armen. Det är härligt att riktigt få ta ut sig fysiskt.
Att beskära träd önskar jag att jag kunde. Skulle behövas också på landet där vi har några vildvuxna äppelträd.

2007-12-19 @ 18:01:53
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Karin A

Hihi, tack för titten som man brukar säga! Jag lade dock mest märke till den fantastiska utsikten. Verkligen fint med sådan vy ifrån vardagsrumsfönstret! :)

2007-12-19 @ 18:15:16
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Azola

Förstår din abstinens efter att jobba utomhus, tanken på torp med tomt verkar vara rätt! Men ännu har du ju långt kvar till pension...men börja spara du ;)
Hemma hos bilder är kul faktiskt, snygga stolar o bord har du ser jag! Längtar efter att se nya bilderna då då bakar till Julen ;)
;o
Din beskrivning av det gamla receptet på mormors mjuka kaka och ditt julpynt i mode-rätt design och culör!! :)

2007-12-19 @ 18:17:04
Postat av: Inkan

Du har då en fin utsikt från ditt fönster - vatten och staden:)

Hjälper inte cortison-sprutor på en tennisarmbåge?
Låter så jäkla trist. Hoppas det blir bättre och bra så att du kanb sköta om grönskan när våren kommer:)

2007-12-19 @ 19:57:30
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Vilken grandios utsikt!
Trädgårdsbloggarna tenderar att ta sig inomhus nu.Inte så konstigt. Men tycker att det vore kul med ett mat- och kakinlägg. Ett blommigt förkläde så där chict påslängt...
Väntar med spänning :)
Men skämt åsido så är det för trist med armen!

2007-12-19 @ 19:58:41
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Ronja

Lider med dig. Det skulle kännas tungt att bli hindrad i sin framfart av en ilsken arm...
Det där med att skaffa torp när du blir pensionär låter som ett måste. En slottsträdgårdsmästare utan trädgård (eller park) vore som en fågel utan vingar.
Kram

2007-12-19 @ 20:40:49
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Nej då, jag har inga förutfattade meningar om pensionärer men jag vill inte dansa vals i Mariahissen eller vara med i någon pensionärsförening. Ett litet torp i skogen skulle vara bättre.
_________________

Karin A: Varsågod!
_________________

Azola: Mormors mjuka kaka och julpynt....herregud!
_________________

Inkan: Jag har inte tagit kortisonspruta ännu....har hört för många motståndare. Jag räknar absolut att vara helt frisk i februari.
_________________

Lilla B: Problemet är att jag inte trivs så bra i köket. Det är tur att mikro och kaffebryggare finns där i alla fall.
_________________

Ronja: Ja ilskna armar vill jag inte veta av. Jag har haft två torp redan men det kanske passar bättre när jag blir en aning äldre.

2007-12-19 @ 21:28:42
Postat av: Kersti

Ett torp i skogen är inte så dumt. Jag har just det ett torp vid vägs ände. Det är inte riktigt sant numer för det är en bostad bortom oss. men i skogen är det och vid en sjö. Där ska jag sitta på min ålders höst och sniffa kaprifol.

2007-12-19 @ 23:01:09
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Trolda

Och jag som ÄÄÄÄÄÄÄlskar "hemma-hos-bilder"....=D Vad FINT du har det hörru! Och jag förstår att du trivs där uppe i ditt "näste with a view"...=D Och misströsta icke! Bättre tider stundar, och "vips" så skall du se att armen får göra allt det där fysiska du drömmer om...

Trolda - julkramar från planterings-Trolda (julgrupps-tid...fyyyyyy bövelen....)

2007-12-20 @ 07:29:13
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Det låter vackert.
____________

Trolda: Jag väntar otåligt på detta ´´vips´´ Trolda. Ha det gott bland julgrupperna.

2007-12-20 @ 09:59:03
Postat av: Gunnar

Hej
Jag förstår mycket väl att det blir bilder från hemmet med en sådan utsikt.
Ja en trädgård i lagom storlek är nog bra för alla pensionärer.Lagom så att man orkar med.
Önskar Dig en riktigt god jul och ett gott nytt år 2008!
:)

2007-12-20 @ 13:44:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Rapport från Blommaland

fina bilder på din blogg!

god juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!

2007-12-20 @ 19:23:55
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gunnar: Önskar dig också en God Jul.
_____________

Rapport från Blommaland:
Tack!
God Jul!

2007-12-20 @ 19:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0