Site Meter

Fri

Av Lilla B fick jag uppdraget eller efter min fria vilja välja ut mina favoritbloggar. Först tänkte jag att jag skulle lista alla 22 bloggar som jag har i Netvibes där jag ser när bloggar uppdateras.....men jag vet inte nu, ska tänka lite till. Jag vill ändå säga att just Lilla B:s växthusblogg tillhör de fem bloggar som jag helst läser. Skulle Thomas H och Parkarbetaren som brukar kommentera hos mig ha egna bloggar skulle de absolut tillhöra favoriter.

Nu lägger jag gräsklipparen på hyllan ett tag, vänder de välgödda hararna ryggen och vilar upp mig några veckor. Första veckan blir på hemmaplan och lite i Roslagen eller på en strand med 30 graders värme och en bra bok, veckan därpå åker jag till vackra Gotland. Nu lämnar jag parken som är putsad och fin.

15392-959
15392-963
Rosenvial i trädgårdslandet.

15392-960
Vanlig simpel såpnejlka kan vara väldigt vacker.

15392-961
Hemerocallis ´Crimson Pirate´

15392-95715392-958
Nu är både trädgårdsmästaren och Bonicarosorna fria.....rosornas knoppar kommer med all säkerhet att bli uppätna av hararna i helgen. Trädgårdsmästaren har inga fiender.....!?

För två år sedan....här. Oj....här är det inte mycket som förändras....

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Trevligt att tillhöra favoritskaran!
Såg i nättidningarna att det är nu sommaren kommer. Bara att gratulera. Ha det gott på semestern!

2007-08-03 @ 16:52:09
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: sericea

Fin Liljepirat du hade där. jag hittade en ny favorit som heter Green Flutter.
Och nu är det äntligen semester! Nu hoppas vi på solen, ha det så skönt!

2007-08-03 @ 18:11:28
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Inkan

Njuta av både Roslagen och Gotland.
Du har nog helt rätt semesterperiod.
Salû!

2007-08-03 @ 19:23:49
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Tack för semesterhälsningen...nu ska jag njuta av sol och värme.
sericea: Tack...som sagt nu blir det väder...Green Flutter har jag sett i Enköping...den är vacker.
Inkan: Augusti brukar bjuda på sol och värme...jag lovar att njuta av dessa vackra platser.

2007-08-03 @ 22:10:16
Postat av: Thomas H

Stort tack för dina vänliga ord. Önskar dig en skön semester. De platser du reser till är de rätta för avkoppling och påfyllning.
Nämner för första gången att jag funderade över din fråga om egen blog och har sedan några veckor börjat i liten skala. Får se hur inspirationen räcker till. Kolla gärna. Själv tar jag nu också semester.

2007-08-03 @ 22:31:04
URL: http://thomasmedh.blogspot.com/
Postat av: Virriga anni

Åh...bilderna på rosenvialen är helt underbara. Speciellt den första med den fina grånade grinden...lite trolskt (passar till irländsk musik :-) )
Jag var på Irland för länge-länge-längesedan, jag var 17 år och liftade runt den vackra ön i 6 veckor tillsammans med en väninna. MAGISKT är ordet som beskriver den resan bäst, både natur, människor och det de hade att berätta, musiken, ölen *s*...allt! Speciellt har jag minnen till en plats som heter Caherdaniel: det kompakta mörker om nätterna, det var verkligen KOLsvart. En trädgårdsmästare som berättade historier om troll och annat (o)-knytt i timmar. Om en ödeträdgård där jag satt i timmar och läste Sagan om ringen...osv osv osv... Platsen är så fylld av just magiska minnen att jag, när jag åker till Irland igen inte kommer att åka just dit. Det får stanna i mitt minne så som jag upplevde det då för 27 år sedan (haha...ve o fasa! vad längesen).
Ha en underbar semester! Gotland..vackert.Öar har någor speciellt...

2007-08-03 @ 22:52:08
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Trevlig semester till dig också då. Jag har med stort intresse läst dina inlägg och är
glad att du startade din blogg
och som jag sa kommer jag att följa den i fortsättningen och hoppas att inspirationen håller i sig. Kunde dock inte kommentera där.

2007-08-03 @ 23:04:02
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Virriga anni: Satt just och skrev inlägget här ovan om att jag vill resa till Irland. Förstår att du vill bevara den magiska känslan du känner för platsen du beskriver. Risken finns att förtrollningen bryts om du skulle vara där nu. Tack för semesterhälsningen
.

2007-08-03 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0