Site Meter

Ett blått Vaxholm

Besökte Vaxholm idag och utan att jag visste något hamnade jag i ett blått Vaxholm. Vår stadsminister och moderaterna kom hit med båt och höll tal till folket vid hamnen. För övrigt var allt fint i den här underbart vackra skärgårdsorten. Det var en aning för blått, en aning för mycket folk men jag blev visad en del av Vaxholm som jag aldrig sett.

Sedan jag gjorde lumpen på Rindö här intill en gång för länge sedan har jag besökt Vaxholm men av någon anledning har jag missat den allra finaste delen av stan. På små slingriga grusvägar vid norra hamnen ligger små kvarter med trähus, lite slitna, charmiga och så vackra. En liten badplats och underbara picknickplatser i bergsskrevor och så Hembygdsgårdens servering som jag aldrig besökt tidigare. Det har ett vackert läge och båttrafiken är livlig utanför. Öppet 11-20. Det såldes nya böcker till mycket låga priser på en trottoar och jag gjorde några mycket bra inköp.
Det här är en tänkbar plats att bo på en gång i tiden.
15392-995
Hembygdsgårdens servering

15392-999
15392-1001
15392-996
Utsikt från lunchplatsen vid restaurang Magasinet.

Kommentarer
Postat av: Inkan

hm, Vaxholm - ja - en liten charmig stad där man skulle kunna leva och bo. Jag förstår dig - och
tänk jag har faktiskt fikat på hembygdsgården:)
Ha det så skönt på Guta-ön.

2007-08-12 @ 02:02:27
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Tack, det blir nog en fin vecka.

2007-08-12 @ 16:33:59
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ann-Christin

Det är en underbar stad att bo i! Jag har glädjen att få bo där sedan 3 år tillbaka, och jag måste faktiskt fortfarande nypa mig i armen ibland! Rekommenderar ett besök i september-oktober. Då är det glesare med människor på gatorna, träden dignar av äpplen och skärgårdsluften är klar och härlig! Fördelen med Vaxholm är också att det inte enbart är en sommarstad. Caféer och affärer är öppna året om, men då går allt i ett makligare tempo!
Ha det så gott på Gotland!
/Ann-Christin

2007-08-13 @ 09:52:03
Postat av: Aremelisa

many thanks for your dedications to this world

2009-05-11 @ 10:05:46
URL: http://aremelisa.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0