Site Meter

En souvenir

15392-951

Idag gjorde jag mitt sista försök innan semestern att beskära detta vildvin men tre fågelbon med små duniga ungar i fanns fortfarande just vid den nivån som jag ska beskära. Det finns inte en chans i världen att jag skulle låta dessa fågelungar dö på grund av att jag tar bort hela deras skydd. Jag får helt enkelt lämna detta uppdrag till vaktmästaren eller så tar jag det när jag kommer tillbaka från semestern.
Nu är snart parken så fin som den kan bli och jag kan på fredag lämna den med gott samvete.

15392-950
Souvenir de la Malmaison blommar igen efter hararnas (de har fått huvudrollen i den här bloggen) röjningar. Det här är en vacker men känslig dam som oftast fryser ner helt på vintern men den kommer alltid tillbaka. Den är mycket vacker och doftar fint.

Ett högryck växer in under helgen....hm!


Kommentarer
Postat av: Lilla B

Nej, inte kan man låta fågelungarna förgås för att vildvinet ska bli väldigt fint.
Skönt att känna sig nöjd med jobbet och sen kunna ta semester.
Ha det riktigt gott!

2007-08-01 @ 19:30:39
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Det värmer i hjärtat att höra ditt engagemang för fågelungarna..=D Och vad jag förstår är det alltså SEMESTER i antågande....(till HARARNAS stora glädje...?!?) =D LYCKLIGA, LYCKLIGA DU!!! jag önskar dig en fantastisk ledighet! Och sol och sommar och allt som hör där till...=D
Trolda - ett år kvar...

2007-08-01 @ 20:40:56
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Tack...ja snart ska det vilas lite.
Trolda: Tackar. Hararna kommer att dansa på borden ett tag nu...men jag tycker att de gjort det hela tiden egentligen.

2007-08-01 @ 20:51:36
Postat av: kicki

Ha nu en skön och välbehövlig semester...hoppas på fint väder..
kicki

2007-08-01 @ 21:16:05
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kicki: Tack så mycket!

2007-08-02 @ 17:02:55
Postat av: Lukaskamilla

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2009-03-06 @ 10:35:51
URL: http://lukaskamilla.iblog.co.th

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0