Site Meter

Ny spaning

Nu finns Bejings botaniska trädgård på Trädgårdsspaning
15392-557

Kommentarer
Postat av: Eivor

Det var en mycket vacker bild, även de andra bilderna visar en blandning av moderna byggnader och gamla typiskt kinesiska hus.
Det måste ha varit en enorm upplevelse att se alla dessa exotiska platser.

Vad gäller maten - däremot- så läste jag om det under "Akvariebilden" och bestämde mig för att aldrig äta kinamat längre.
Man vet ju aldrig vad det innehåller -ormar, hundar eller råttor. Hur får dom ner det?

Förövrigt var det intressant at se muren m.m.
Grattis i efterhand till Din födelsedag och hoppas att du tillfrisknat.
Hälsningar Eivor

2007-04-11 @ 11:35:25
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Tack. Jag åkte på en influensa och är på väg åt rätt håll igen. Vad gäller maten kan du lugnt fortsätta äta kinamat....ta reda på vad du äter bara. I Peking serveras t.ex. inte orm och hund vad jag har hört men däremot i Shanghai är matvanorna något märkligare. Den maten jag ätit har varit fantastisk.

2007-04-11 @ 11:53:59
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Inkan

Himmel, DÄR vill jag bo.
som en bild av ett paradis.

2007-04-11 @ 18:52:58
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Ja det var verkligen en vacker plats.

2007-04-11 @ 22:03:53
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Eivor

Ja läste en gång att kineserna även åt apor.
De verkar äta allt som går att få tag på.
Trevlig Helg - Eivor

2007-04-13 @ 13:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0