Site Meter

Om att hata vinter och snö

Snökaos
Det är snökaos i Stockholm. Det behöver inte betyda att det är en meter snö utan att det är i stort sett omöjligt att ta sig fram i trafiken. Det blir fort packad snö som blir isig och glashal. Alla har inte bytt till vinterdäck och bilar blir stående i backar. Så blev jag själv stående i backen här hemma då jag skulle ut på mina områden på söder för att skotta snö. Blev tvungen att försöka backa ner igen…det var bilar bakom som också måste backa…och man glider in i trottoarkanten och bilen ställer sig tvärs över vägen…..och in i en annan bil….
Jag har lagt på vinterdäcken men har alldeles för lite dubb i. Jag gav upp…kommer ingenstans ikväll. Får fortsätta i morgon då vägarna är röjda.
Jag hatar verkligen snö och vinter…så mycket!!!  Jag vill bo vid Medelhavet!

Uppdaterat
Efter allt som hände i trafiken i Stockholm i går kväll och i natt så blev plötsligt mina problem i backen här hemma och min ilska ganska små.
Hårddisken till min dator har landat i Sverige och It-doktorn ska göra datorn klar till helgen....ska bli mycket skönt.

15392-286
Hemma

Oro
Det blev en orolig dag på flera sätt. Stormen ställde till problem och även en decimeter nysnö här i stan. Oro också för en väns hälsa och jag känner om igen min otillräcklighet.
Ta bort den här dan nu…..

Dagens låt: Lovekeeper med Anna Ternheim (Hennes nya dubbelalbum Separation Road är oerhört bra...årets musikupplevelse. Lågmälda sånger med vackra melodier och Annas vackra melankoliska röst. Den här plattan kommer att gå mycket i novembermörkret).

Kommentarer
Postat av: parkarbetaren

Jag har saltat och sandat på kritiska ställen hela dagen i mitt parkområde. Inget rollatorkaos här inte.
Rätt vad det var, stod där två manshöga kvarlämnade diasciakuber i blom men totalt iskristalliserade. De klirrade som tusen vindspel. Tjusigt. Nu gäller det bara att hitta någon som kan köra bort dem innan de säckar ihop som blöt sallad.
En enda bra sak med minusgrader ute, är att man kan frosta ur frysen utan att matvarorna smälter. Men visst skulle jag hellre bo i Provence, vara utan frys och gå till le marché varje dag.

2006-11-01 @ 20:54:46
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gärna Provance....

2006-11-01 @ 21:06:54
Postat av: LindaLotta

Jag klarar mig utan hösten, men vintern är jag glad för, om det är mycket snö och kallt.
Men jag hälsar gärna på i Provance under hösten :)

Kaka - han är underbar!!!

2006-11-01 @ 21:23:18
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Vintern är en ond tid...klart överskattad.

2006-11-01 @ 21:38:12
Postat av: LillaB

Hur gick det med lindarna?

2006-11-02 @ 10:49:56
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Blev tvungen att stanna i stan idag och ta hand om snön här. Vi ska starta operation lindräddning i morgon bitti.

2006-11-02 @ 11:07:55
Postat av: OLOF

Vintern är ond!

2007-02-22 @ 14:31:13
URL: http://www.bloggomotiv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0