Site Meter

Längtar efter vårvärme!

Om en vecka börjar jag min nionde säsong i den vackra slottsparken. Nu gör jag mina sista beskärningsjobb i Brommas fruktträdgårdar för i år. Vårvärmen finns någonstans i mellaneuropa och vi nordbor väntar och längtar så att det gör ont. Jag vill känna solens värme, vill höra koltrast och bofink ljuda i skogar, parker och trädgårdar. Vill kunna sitta ute och dricka kaffe. Vill att mitt vita vinteransikte ska börja skifta i brunt. Vill hänga av mig tjocka kläder och kunna gå i lättare skor.

Det jag kommer att börja med på slottet är att så sommarblommorna. Vi har beställt en del fröer och resten köper vi i butik. Jag kommer att berätta i bloggen hela vägen från frö till utplanering. Vi har inte de bästa förållanden för att driva upp sommarblommor men det brukar bli vackert till slut i planteringarna när det blir högsommar.

Skulle egentligen gått på Trädgårdsmässan men jag tror inte att jag hinner i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0