Site Meter

Vårvandring och Mega-Plantagen

Det var riktigt skönt ute med 13 plusgrader när jag vandrade bort förbi kollonilotterna mot Ulvsunda Slott. Jag vände vid bron över till Johannesfred. Lyssnade på koltrasten som höll sin konsert. Vintergäcken är den blomma som dominerar i markerna runt omkring här nu.
Vintergäck

Senare på dagen besökte jag Plantagens nya butik ute i Barkarby. Det var gigantiskt stort. Jag brukar inte gilla Plantagens butiker som är som stora sterila varuhus utan själ. Men det här var så stort och faktiskt riktigt fint inrett...så att jag får ge mig. Mitt i finns ett stort café. Letade efter ytterkrukor till mina krukväxter men hittade inte några som jag gillade.
Plantagen 2Plantagen
plantagen 4

Kommentarer
Postat av: Hannele

Det ser ut som Trädgårdsföreningen i Göteborg och Plantagen på Hisingen.. :)

2006-04-21 @ 23:39:15
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0