Site Meter

Rosendal

Stockholm
För några dagar sedan var E och jag till Rosendal och drack kaffe i serveringen inne i växthuset. Om man längtar efter värme så ska man sitta där inne. Annars hade det inte hänt så mycket i trädgården ännu. Tidigare har jag alltid beundrat beskärningen av äppelträden där på Rosendal men det har helt klart blivit sämre sedan Lasse Krantz begav sig till Ockelbo och Wij trädgårdar.
Rosendal

I slottsparken
I slottsparken är det fortfarande vårstädning som gäller.
Uppdrivningen av sommarblommorna ser ut att fungera även i år. Det gror alldeles utmärkt och jag har skolat om en hel del av lejongapen som var sådda några veckor innan jag började för säsongen. De lejongap som jag sådde med ett lager planteringsjord i botten och ett lager såjord överst har börjat komma upp. Tyvärr har vi inte tillräckligt med ljus för sådden men det brukar fungera ändå.
Sådd
Min enkla uppdrivning av slottets sommarblommor.
Svalört
Den allra första svalörten i parken. Om en vecka kommer det att lysa gult i backarna runt slottet.

Det vilda
Sädesärlan har kommit och tofsvipan hörs ute på åkrar och ängar. Nu väntar jag på sånglärkan.
I morse var parken ett zoo. Rådjur, harar, elefanter och noshörningar åt, slet och drog i mina växter. Det blir en tuff sommar och jag funderar på att använda kemisk krigföring mot inkräktarna. Senapsgas lär vara bra. 

Champions league
Gårdagens fotbollsmatch i Champions league var en fantastisk stund. Barcelona vann med 1-0 och kan de bara hålla det resultatet hemma på Camp Nou nästa onsdag så är de i final.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0