Site Meter

Den vackraste...

Den vackraste morgonen i år. 16 grader varmt klockan halv sex och vattnet ligger spegelblankt. Allt är stilla och det finns inte en människa på flera kilometers avstånd. Har just druckit mitt kaffe och ska bryta tystnaden nu med gräsklippartraktorn....den blå!

Ser massor av harar i parken som mumsar i sig av mina blommor.....och jag som räddade två ungar från att bli överkörda i våras.......markerade dem för att inte klippa gräset där tills de lämnat vaggan. Ja ja.....det är oerhört vackert i planteringarna......de tycker tydligen inte om alla sorters blommor......det gäller att lära sig vilka man kan använda. Det är nu 35 år sedan jag började arbeta med trädgård så att jag borde kanske veta vilka växter som jag ska använda men det är faktiskt så att djuren ändrar beteende. Vissa år lämnar de en viss växt i fred för att nästa år ha den som huvudrätt. Det gäller både rådjur och harar. Ibland har jag en känsla att även elefanterna varit här.

Så nu startar jag dagen i parken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0