Site Meter

Firar 47 år i trädgårdar idag!

Just idag är det 47 år sedan jag började jobba i vårt familjeföretag Norrtälje Trädgårdsservice AB. Året var 1970 och jag valde att inte gå gymnasiet, utan i stället börja jobba i vårt nystartade företag som hade alla jobb i Stockholm. Mycket har hänt sedan dess och nu jobbar jag bara ett halvår till i Engsholms slottspark, innan jag går i pension! Nästa år den här tiden klipper jag inte häckar!
 
 
Händelser året 1970
 
The Beatles släppte sista albumet Let it be.
The Beatles splittras.
Gruvarbetarstrejken vid LKAB avslutas efter 56 dagar.
Städerskan Maja Ekelöf får Rabén & Sjögrens litteraturpris för sin bok Rapport från en skurhink.
14-årige Ingemar StenmarkSverige vinner i slalom vid juniorvärldsmästerskapen i Frankrike. 
Sveriges Radio-TV börjar sända i färg över hela Sverige.
USA börjar åter bomba Nordvietnam.
35-årige Pehr G. Gyllenhammar utses till chef för Volvo.
Den första Gärdetfesten äger rum på Ladugårdsgärde i Stockholm
Årets nobelpristagare i litteratur, Aleksandr Solzjenitsyn har vägrats utresevisum från Sovjetunionen och kan därför inte ta emot priset.
Genom en lagändring blir skilsmässa tillåtet i Italien.
Heroinmissbruk börjar runt denna tid bli ett stort problem i Sverige.
Jocke Berg, Anna Kinberg Batra, Helene Sjöholm, Anna Book, Matt Damon, Annika Sörenstam och Pernilla Wiberg, föds!
Janis Joplin dör!
 
 
Min idol! - Man får ju aldrig ens vara ifred nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0