Site Meter

Slottsträdgårdsmästarens sista arbetsår - februari

 
Februari är väntans månad. Väntan på ljuset och på att vintern ska börja tappa greppet. De här snöbilderna är tagna den 21 februari, då hela slottsparken plötsligt liknade ett julkort och jag kunde faktiskt inte låta bli att tycka att det var ganska vackert.
 
Innan snön, hade jag just blivit klart med fruktträdsbeskärningen. Jag beskar de sista fruktträden i mitt trädgårdsliv. Systers Aromaträd i skärgården blir undantaget. Det kändes skönt att klippa av de där sista grenarna, eftersom jag genom mitt 47-åriga trädgårdsliv beskuret tusentals fruktträd. Att klättra på stegar i höga träd tar på krafterna i min ålder och knät värkte mer än vanligt när jag klättrade ner för det sista trädet. Stunden när jag tog de sista grenarna har jag förevigat på film!
 
Annars har jag den här månaden hjälpt till att tagga bilder i Engsholms hemsidas bildarkiv och även skottat den där snön som vräkte ner den 21-22 februari. 
 
 Nu träder vi snart in i den första vårmånaden mars!
 
Slottsträdgårdsmästarens sista arbetsår - januari
 
Fruktträdbeskärningen innan snön
 
 Ibland unnar jag mig 5 minuters vila nere vid bryggan!
 
 En av alla dessa vackra morgnar i Engsholms slottspark
 

Kommentarer
Postat av: Meta

Vackra vinterbilder och nostalgi på hög nivå

2017-02-27 @ 16:23:12
Postat av: Anonym

Tack Meta!

2017-09-10 @ 21:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0