Site Meter

Tillbaka i slottsparken

 Clematis  ´I am Lady Q´ blommar längst i år, tillsammans med Summersnow!
 
 
Tillbaka efter tre veckors semester. Tack för att du hållt växterna vid liv kamrat J. Ett extra plus för att du skött om rosenskäran på borggården så bra. Bilderna tagna med mobilen. Regn. Trött. Jobbar vidare...
 
 
 Clematis 'Summersnow' 
 
Syrenhortensian 'Limelight' tillsammans med Brittsommaraster.
 
Jättedaggkåpan som jag helt klippte ner i slutet av juni, blommar nu lite försiktigt igen.
 
Skogsaster - en favorit!
 
Rosa rugosa 'Jens Munk' 
 
Vidjehortensian 'Annabelle' 
 
 Det gamla orangeriet, eller Palmhuset som det kallas, är nu sålt tillsammans med boningshuset intill. Av ett ungt par från Stockholm! Tanken är att renovera Palmhuset!

Kommentarer
Postat av: Meta

Summersnow är en stor favorit hos mig växer i dubbla lager här.Skogsastern och Hortensia i alla dess former kan jag inte var utan. Tänk så många fina växter det finns-. Här ska gjutas betong nu i morgon
Ha nu glada dagar
Kram Meta

2016-08-30 @ 21:41:39
URL: http://blommorochsantmedkoloni.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Då gillar vi samma växter Meta. Lycka till med gjutningen.

2016-08-31 @ 19:46:06
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: yrsa

Vad är det för fin trägångbro mellan husen? Tror jag kan hyra hus 23.. underbara bild!

2016-09-24 @ 10:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0