Site Meter

En order från Slottsträdgårdsmästaren!

 
Nu befinner vi oss mitt i den övervackra tiden som är så intensiv och flyktig. Äppelträden har just börjat blomma och det har redan börjar snöa av vita kronblad i ´´min´´ slottspark. Nu är det också som mest att göra i trädgårdarna och jag ser på sociala medier att de flesta trädgårdsmänniskor är inne i en stressig period, men det gäller nu att inte glömma det viktigaste och inte bara koncentrera sig på alla arbetsuppgifter.
 
Det är en order från slottsträdgårdsmästaren att stanna upp och verkligen se på allt det vi har omkring oss just nu. Glöm inte att dofta på syrenerna och höj blicken upp mot våra ståtliga hästkastanjer som blommar så fantastiskt just nu. Vi vet ju alla att den här gudomligt vackra tiden då fruktträd, prydnadsträd och syrener blommar, är så oförskämt kort.  
 
I morgon ska jag fotografera något mycket speciellt! 
 
Trevlig helg alla ni som hittat till min blogg!
 
Jag tycker inte att det var länge sedan som jag klättrade omkring i det här träden med sekatör, såg och vinterjacka...
 
Myskmadran är en favorit som marktäckare.
 
I morse bjöd naturen på magi!

Kommentarer
Postat av: brittmari

Den ordern är jag beredd att lyda. Tack för påminnelsen och för dina bilder. Längtar efter syrenbilder. Skulle åkt till Sthlm för att njuta av syrenblomningen på söders höjder hade jag planerat men så kom det annat emellan..... Här i södra Norrland blommar häggen och flugsnapparen håller konsert för mej medan jag plockar nässlor, sållar kompostjord, rensar rabatter, sår årets fröer och....javisstja - njuuuter !!

2014-05-23 @ 18:07:58
Postat av: Hasse Wester

Det låter härligt Brittmari, hägg och flugsnappare låter som ljuv musik!

2014-05-23 @ 18:11:04
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Boije

Alldeles riktigt!
Jag struntar i mycket som bör göras i trädgården, det finns ju kvar sedan...och passar på att njuta för fullt i stället. :)

2014-05-23 @ 18:16:54
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.se/
Postat av: Anita

Tack för din kommentar hos mig Hasse och jag kommer definitivt att följa din order. Jag ska faktiskt gå ut redan nu och gå en runda i trädgården. Finns något bättre än det varma kvällsljuset. Mina syrener har inte börjat blomma ännu men när dom gör det ska jag ägna mycket tid till att dofta på dom. Nu stannar vi upp och bara njuter.

Önskar dig en riktigt fin helg!

2014-05-23 @ 18:36:07
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Anita

Glömde säga att den nedersta bilden verkligen är magisk. Inte bara vi som stannar upp, vinden hade tydligen också stannat upp i morse.

2014-05-23 @ 18:38:56
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Mariana

Njuter i fulla drag av härliga Maj!
Myskmadra har fått flytta in i min trädgård i år, nyfiken på hur det kommer bli tillsammans med vit Stjärnflocka, vit Pion och ormbunke.
Vår kram
Mariana

2014-05-23 @ 22:19:18
URL: http://ms-design.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0