Site Meter

Skördefest och vandring på Södermalm


Sandra Holmes från Allt om Trädgård såg ut att trivas här på skördefesten vid Stockholms stadsmuseums gård.

Jag var här förra året också och jag tycker att det är ett mycket bra initiativ att hålla en skördefest på den här platsen mitt i Stockholm. Då toppades festen av gräshoppemannen som tyvärr inte var här i år. Men det fanns mycket annat att tycka om. Efter några varv runt marknaden så köpte jag en flaska flädersaft. Se kamrat Pers blogginlägg om den här dagen.

Man svepte en shot för att hälsa hösten och skördetiden välkommen!

Författaren och journalisten Lena Israelsson fanns självklart på plats - hon är en av initiativtagarna till den här festen.

Min vandrarkamrat idag,  Per (med hustru Carina) diskuterar pumpasoppa med Lena Israelsson. Jag höll mig borta från den diskussionen...

Nej det är inte någon Poppe-revy. Det hölls korta föreläsningar (uppträdanden) och här berättar Topsy Bondeson om kolonihistoria.

Carina och Per känner doften av äpplena på Södermalmstorg...

Vi vandrade från Skinnarviksbergen till Åsöberget idag. Per och Carina ville att jag skulle visa dem Södermalm och vi fick en riktigt trevlig septemberlördag tillsammans. Bilden här ovan visar att kontrasterna kan vara stora här på Södermalm.

Pryssgränd.


Det finns bohemer på söder...


Kommentarer
Postat av: Skaffaren

Det finns faktiskt delar av Stockholm där en bohem som jag skulle kunna tänka mig att bo.

Jag initierade faktiskt "Skördelördag" i en liten kommun där jag tidigare varit bosatt.

Det är nog snart tio år sedan nu.

2011-09-11 @ 06:38:48
URL: http://skaffaren.blogspot.com/
Postat av: Blomkärringen

Det var roligt att följa med på skördefest, fint väder trevligt sällskap kan det bli bättre?! Tack för att vi fick följa med.

Ha det gott!

2011-09-11 @ 17:47:06
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Skaffaren: Du skulle nog passa vid Katarina på söder.



Blomkärringen: Tack för att du hängde med!

2011-09-11 @ 18:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0